• بررسی تاثیر کنش اصولی و اعتماد به نفس مدیران بر رضایت شغلی و سلامت اداری کارکنان ادارات دولتی استان اردبیل

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/22
    • تعداد بازدید: 153
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی تاثیر کنش اصولی و اعتماد به نفس مدیران بر رضایت شغلی و سلامت اداری کارکنان ادارات دولتی استان اردبیل

    در این پژوهش سعی شده است که با مطالعه روی میزان عزت نفس مدیران ارشد بر رضایت شغلی و سلامت اداری کارکنان به این امر مهم دست یابیم که سازمان چه تاثیری می تواند داشته باشد تا افراد از جمله مدیران و کارکنان بتوانند در آن به نحوه مطلوب انجام وظیفه نمایند. مجموعه سازمان ها و ادارات دولتی که در جهت خدمت رسانی چندگانه به جامعه شکل گرفته در توسعه و ایفای وظیفه در کشور نقش مهمی داشته و به همین دلیل موجب می شود که مدیران و کارکنان به عنوان نیروی انسانی ماهر و متخصص در این بخش عنصر کلیدی و نیازمند توجه و پژوهش باشند.

    این تحقیق با توجه به اهداف آن کاربردی بوده و بر اساس چگونگی بدست آوردن داده های مورد نیاز در زمره تحقیقات توصیفی (غیرآزمایشی) و از نوع تحقیق همبستگی قرار دارد. جامعه آماری شامل کلیه مدیران و کارکنان ادارات دولتی استان اردبیل می باشد که در سال 1400 مشغول به کار بوده اند. لذا با روش نمونه گیری تصادفی80 نفر از مدیران ارشد و کارکنان انتخاب شدند و پرسشنامه بین آنها توضیح شد. در این پژوهش باتوجه به فرضیه های پژوهش از آمار توصیفی (جداول فراوانی، درصد فراوانی) و آمار استنباطی (آزمون tمستقل، همبستگی پیرسون) استفاده شده است.

    نتایج نشان داد که: بین عزت نفس مدیران و رضایت شغلی و سلامت اداری رابطه معنی دار وجود دارد. همچنین، بین متغیر سن و رضایت شغلی و سلامت اداری رابطه معنی دار وجود دارد. بین متغیر سابقه کاری و عزت نفس رابطه معنی دار وجود دارد. لذا با توجه به نتایج به دست آمده این گونه نتیجه می گیرم که بین عزت نفس و رضایت شغلی و سلامت اداری در پژوهش ما رابطه معنی دار وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها