• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/22
    • تعداد بازدید: 137
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    ارزیابی تاثیر مالی اسپانسری

    در این مقاله رویکردی موثر برای مسئله مربوط به ارزیابی تاثیر مالی سرمایه گذاری حمایت مالی (اسپانسری) بیان شده است که در آن از روش رصد سوابق اجرای موفق در صنعت حمایت مالی (اسپانسری) استفاده می شود. این رویکرد بر مبنای مدل های اختصاصی مرتبط با هم، مجموعه ابزارهایی را برای اندازه گیری میزان ارتقای برند از نظر مالی در نتیجه اجرای یک برنامه حمایت مالی (اسپانسری) فراهم می نماید که ارزش سهام داران بر مبنای آن ایجاد می شود. در این مقاله از مدل بهینه ساز میلوارد بران (mbo) استفاده شده است.

    مطالعات صورت گرفته حاکی از آن است که این مدل عملکرد موفقی در نمایش تاثیر حمایت های مالی صورت گرفته و پیش بینی عملکرد مالی برند دارد و در نتیجه امکان تخمین ارزش ایجاد شده برای برند در نتیجه سرمایه گذاری حمایت مالی (اسپانسری) را فراهم می کند. مراحل اجرای رویکرد mbo شامل یک فرآیند پنج مرحله ای است که عبارت از بخش بندی جامع ، ایجاد معیار برای دستیابی به یک نرخ تنزیل  برای برند، مدل سازی عملکرد مالی ، تعیین نقش برند در انتخاب کاربری نهایی و در نهایت فراهم کردن سلسله روش هایی برای محاسبه سهم برند در دوره های مالی می باشند.

    در نتیجه گیری پایانی این مقاله مشخص می گردد که پیچیدگی ارزیابی تاثیر مالی سرمایه گذاری حمایت مالی (اسپانسری) و تاثیر آن بر ارزش سهام دار با استفاده از این ابزارها می تواند با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد و در نتیجه از این طریق، تصمیم گیری های مدیران شرکت های حمایت کننده مالی (اسپانسرها) بر مبنای تحلیل های بازار و مالی می تواند بهینه گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها