• بررسی رابطه بین هویت برند با ارزش ویژه برند و وفاداری به برند با توجه به نقش میانجی اعتماد به برند، ارزش ادراک شده از برند و رضایت مشتریان از برند شرکت میهن

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/22
    • تعداد بازدید: 171
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی رابطه بین هویت برند با ارزش ویژه برند و وفاداری به برند با توجه به نقش میانجی اعتماد به برند، ارزش ادراک شده از برند و رضایت مشتریان از برند شرکت میهن

    هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین هویت برند با وفاداری به برند و ارزش ویژه برند با توجه به نقش واسط ارزش ادراک شده از برند، اعتماد به برند و رضایت مشتریان از برند شرکت لبنیات میهن بوده است. تحقیق حاضر با استفاده از روش توصیفی/ پیمایشی و همبستگی انجام شد. جامعه آماری آن کلیه مشتریان محصولات شرکت لبنیات میهن بود که تعداد 384 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گردید وروش نمونه گیری، خوشه ای بوده است.

    داده های تحقیق با روش کتابخانه ای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه استاندارد هویت برند « باتاچاریا و سِن »، پرسشنامه استاندارد وفاداری به برند، اعتماد به برند و رضایت مشتریان از برند « هی و همکاران »، پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند « نام و همکاران » و پرسشنامه استاندارد ارزش ادراک شده از برند « لاسار و همکاران » بوده است.

    پایایی  پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای پرسشنامه هویت برند 0.844 و پرسشنامه ارزش ادراک شده از برند 0.815 و رضایت مشتریان از برند 0.661 و اعتماد به برند 0.859 و وفاداری به برند 0724 و ارزش ویژه برند 0.885 محاسبه شد و روایی ابزار با روش روایی همگرا مورد تایید قرار گرفته اند. همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار smart-pls انجام پذیرفت که نتایج تحقیق معنادار بودن تمامی فرضیه ها را نشان می دهد و به طورکلی فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفته اند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها