• تاثیر استرس و نگرش بررسی شغلی بر رفتار سازمانی کارکنان اقماری و غیر اقماری شرکت نفت مناطق مرکزی و نفت و گاز زاگرس جنوبی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/23
    • تعداد بازدید: 89
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    تاثیر استرس و نگرش بررسی شغلی بر رفتار سازمانی کارکنان اقماری و غیر اقماری شرکت نفت مناطق مرکزی و نفت و گاز زاگرس جنوبی

    امروزه هر سازمانی به منظور توسعه اثر بخشی رفتار سازمانی نیازمند گسترش رفتارهای داوطلبانه در میان کارکنان خود می باشد. ماهیت انسانی سازمان ها و پیچیدگی روزافزون محیط، مسائل و چالش های متعددی را برای کارکنان و مدیران پدید آورده است . اما از چالش های مهمی که سازمانها با آن روبرو هستند، استرس و نگرش شغلی کارکنان می باشد که می تواند منجر به کاهش خلاقیت، ناخشنودی شغلی، احساس بی کفایتی، افسردگی و کاهش کیفیت کاری شود.

    هدف این پژوهش نیز بررسی تاثیر استرس و نگرش شغلی بر رفتار سازمانی کارکنان اقماری و غیر اقماری شرکت نفت مناطق مرکزی و نفت و گاز زاگرس جنوبی می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش در زمره تحقیقات توصیفی - پیمایشی قرار می گیرد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان به تعداد 10000 نفرمی باشد که با استفاده از فرمول کوکران، حجم نمونه مورد نیاز پژوهش 384 نفر می باشد.

    ابزار گردآوری در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد (وتن و همکاران،2010 )، (بال و همکاران، 2011 )، (بنگ و همکاران، 2017) می باشد. که پایایی این پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.906 تایید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار مدلسازی معادلات ساختاری smart pls استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که استرس و نگرش شغلی بر رفتار کارکنان سازمانی تاثیر مستقیم و معنی داری دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها