• امنیت 5g ، تجزیه و تحلیل تهدیدها و راه حل ها مبتنی بر پوشش رخنه های نسل های قبل

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/29
    • تعداد بازدید: 251
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    امنیت 5g ، تجزیه و تحلیل تهدیدها و راه حل ها مبتنی بر پوشش رخنه های نسل های قبل

    با توجه به نقشه راه 3gpp ، انتقال به 5g شامل چندین مرحله خواهد بود. یکی از این مراحل ، 5g غیر مستقل، ترکیبی از استفاده از رادیو جدید 5g و هسته شبکه lte است. در نتیجه ، این شبکه ها کلیه آسیب پذیری های شبکه های lte را از حالت راه اندازی به ارث می برند. تحقیقات نشان می دهد که 100 درصد شبکه های lte از طریق بهره برداری از قطر در برابر انکار سرویس (dos) آسیب پذیر هستند. این بدان معناست که 100 درصد شبکه های 5g غیراستاندارد 5g نیز در برابر dos آسیب پذیر خواهند بود. هک کردن 5g می تواند به سادگی هک شدن وب باشد.

    هسته شبکه 5g مبتنی بر شبکه تعریف شده توسط نرم افزار (sdn) و مجازی سازی عملکرد شبکه (nfv) خواهد بود. sdn و nfv از پروتکل های http و rest api به شدت استفاده می کنند. پیش تر در gpp 3 در تابستان سال 2018 ارائه شده نکاتی جهت استاندارد سازی کلی 5g مطرح شد و به پیشرفت ها در نسخه های 16 و 17 gpp3 نقش مهمی در گسترش در دسترس بودن و کاربرد رادیو جدید 5g به طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی جدید و موارد استفاده در صنعت و خدمات عمومی خواهند داشت.

    به منظور هضم آسان تر جزئیات این دو نسخه، آنچه را که به عنوان مهمترین پیشرفت ها در نظر گرفته و شناسایی شده که آنها را به دو دسته دسته بندی کرده است : بهبود ویژگیهای موجود و ویژگی هایی که به عمودی های جدید و سناریوهای استقرار می پردازند. انعطاف پذیری در شبکه های 5g بهای افزایش پیچیدگی و تنظیمات نظارت دارد. این انعطاف پذیری به معنای احتمال بالاتر خطاهای پیکربندی امنیتی است.

    در این مقاله ، ما چالش های امنیتی را برجسته می کنیم که در خط مقدم 5g قرار دارند و نیاز به اقدامات امنیتی سریع دارند. ما بیشتر در مورد راه حل های امنیتی برای تهدیدات توصیف شده در این مقاله بحث می کنیم. بقیه مقاله به شرح زیر است: بخش دوم چالش های اصلی امنیتی را دنبال می کند و سپس راه حل های امنیتی را برای چالش های برجسته امنیتی ارائه می دهد. مقاله در بخش چهارم به نتیجه رسیده است. بهترین راه پیش رو این است که با پشتیبانی از همه موارد استفاده از یک پلتفرم، با تمرکز بر سازگاری رو به جلو، پیکربندی کافی و حداکثر سادگی ادامه دهد .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها