• بلاک چین ، فناوری برای توانمندسازی اقتصاد دیجیتال

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/29
    • تعداد بازدید: 114
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بلاک چین ، فناوری برای توانمندسازی اقتصاد دیجیتال

    امروزه با ارزشترین منبع جهان دیگر نفت نیست، بلکه داده است و دنیا به سرعت بسوی دیجیتالی شدن در حال حرکت است.هیچ بُعدی از زندگی بشر نیست که تحت تاثیر دنیای دیجیتال قرار نگرفته باشد و طبیعتا اقتصاد نیز از این قاعده مستثنا نیست.در جهان امروز، ما با شکلی متفاوت از اقتصاد به نام اقتصاد دیجیتال روبه رو هستیم. مفهوم رقابت در این اقتصاد متفاوت ازگذشته است و در آن سازمانها به تنهایی موفق نخواهند بود. در اقتصاد دیجیتال، کسب وکارهایی که تا دیروز رقیب محسوب می شدند شاید امروز همکار باشند.

    در این اقتصاد، شبکه ای از بازیگران به منظور خلق بالاترین ارزش در کنار یکدیگر قرارمی گیرند. در چنین دنیایی لزوم ایجاد زیرساخت هایی مناسب برای کشورها از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. فناوری های اطلاعاتی و شبکهای جدید در حال تبدیل شدن به عوامل مهم اقتصاد جهانی شدن هستند و به انتقال سریع اقتصاد از یک اقتصاد واقعی محدود به مرزها به یک شبکه متصل به اینترنت کمک می کنند.

    با ورود فناوری بلاک چین، اقتصاد دیجیتال قرار است گامی رو به جلو در جهت جهانی شدن اقتصاد بردارد. این مقاله ابتدا تعریف اولیه ای از اقتصاد دیجیتال و فناوری بلاک چین و ویژگیهای آنها ارائه می دهد، سپس به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه فناوری بلاک چین با استفاده از قابلیت هایی که دارد، اقتصاد دیجیتال را متحول کرده است و چگونه می توان از این فناوری برای بهره برداری بیشتر از اقتصاد دیجیتال استفاده کرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها