• بررسی رابطه بین مدیریت تنوع و بهره وری نیروی انسانی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/21
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/07/11
    • تعداد بازدید: 179
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09216189337

    بررسی رابطه بین مدیریت تنوع و بهره وری نیروی انسانی

    موضوع این تحقیق بررسی رابطه بین مدیریت تنوع با بهره وری نیروی انسانی بوده است. در این تحقیق سعی بر آن است ضمن آشنایی با مفهوم مدیریت تنوع به بررسی رابطه این متغیر با بهره وری نیروی انسانی پرداخته شود . روش تحقیق از نوع توصیفی، پیمایشی بوده است و به بررسی این موضوع می پردازد که آیا ابعاد مدیریت تنوع (مذهب، تحصیلات، جنسیت، قومیت و سن) می تواند تاثیری در افزایش بهره وری نیروی انسانی داشته باشد .

    در این تحقیق متاسفانه به دلیل عدم همکاری کلیه کارکنان 59 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیدند و در ادامه فرضیه های مورد نظر پژوهش از روش آماری همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در نهایت یافته های پژوهش حاکی از آن است که مدیریت تنوع با بهره وری نیروی انسانی رابطه معناداری دارد . ( ∞=0.05) در کل فرضیه اصلی این پژوهش تایید شد اما تمامی فرضیات فرعی ما پذیرفته نشد.

    نتایج این پژوهش نشان داد که ابعاد مدیریت تنوع شامل مذهب و قومیت در این پژوهش با بهره وری نیروی انسانی رابطه ای ندارد و ابعاد مدیریت تنوع شامل تحصیلات، جنسیت و سن در این پژوهش با بهره نیروی انسانی رابطه معنادار دارند و فرضیات آنها پذیرفته شدند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها