• بررسی تطبیقی وظایف و تکالیف سردفتران در کشورهای ایران، انگلستان، فرانسه و مصر

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/07/30
    • تعداد بازدید: 118
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تطبیقی وظایف و تکالیف سردفتران در کشورهای ایران، انگلستان، فرانسه و مصر

    از دیرباز انسان ها به جهت حفظ منافع خود، و نگهداری از اموال خویش، راه های مختلفی را در پیش گرفته اند. نهاد تنظیم کننده ی اسناد، کهن ترین نهاد حقوقی است و از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. این نهاد سابقه ای به قدمت تمدن بشری و ایجاد اجتماعات انسانی دارد. از زمانی که جمعیت جهان رو به فزونی نهاد، و معاملات به شغل روزمره ی افراد بدل گشت، نیاز به ثبت معاملات و اسناد مربوط به آنها نیز احساس شد.

    ثبت اسناد، علاوه بر آثار حقوقی آن که شامل رسمیت بخشیدن به اسناد و اعتباربخشی به آنها و جلوگیری از بروز دعاوی و کاهش حجم پرونده های دادگستری می باشد، دارای آثار دیگری همچون اثرات روحی،روانی، اقتصادی، معنوی و ... نیز می باشد. فلذا نقش دفاتر اسناد رسمی و جایگاه آن در روابط حقوقی و اجتماعی و اقتصادی در جامعه بر احدی پوشیده نیست و همگان از اهمیت والای این حرفه در جامعه آگاه می باشند.

    این پژوهش نیز در پی شناسایی هرچه بیشتر و بهتر و دقیق تر این حرفه به معنای واقعی آن در جامعه می باشد. در این پژوهش نگارنده در پی رسیدن به پاسخ این سوال است که اساسا هدف از تشکیل دفاتر اسناد رسمی چه بوده است؟ همچنین بررسی این نهاد مهم حقوقی در دیگر کشورها از جمله انگلستان، فرانسه و مصر می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها