• بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی اینترنتی بر ادبیات

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/10
    • تعداد بازدید: 191
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی اینترنتی بر ادبیات

    همواره یکی از مباحث چالش برانگیز، اثرات منفی رسانه های اجتماعی بر ادبیات است. برخی معتقدند رسانه های اجتماعی علاوه بر کاهش ارتباط کاربران با ادبیات به دلیل ماهیت اعتیادآور خود، منجر به جایگزینی مطالعه با جستجو در تلفن همراه شده و اثر منفی بر عادت های مطالعه دارد. به عنوان مثال در پژوهشی بیان شد که کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک در هفته بین یک تا پنج دقیقه به مطالعه می پردازند درحالی که میانگین مطالعه دیگر افراد بین یازده تا پانزده ساعت در هفته است.

    از این روی باید به این نکته توجه نمود که جهان در حال تغییر است، به ویژه پس از گسترش ویروس کرونا، رسانه های اجتماعی به بخش اجتناب ناپذیری از زندگی تبدیل شده اند. با این حال دیدگاه های موافق، مخالف و میانه رویی در خصوص رسانه های اجتماعی و ادبیات وجود دارند. از این روی بررسی چگونگی اثرگذاری رسانه اجتماعی بر ادبیات و تاثیر آنها بر بهبود یکدیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    بر این اساس در این پژوهش که به شیوه مروری و با مطالعه اسنادی انجام گرفته است به اهمیت شناخت رسانه های اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین ابزار اثرگذار بر ادبیات پرداخته شده و تعاریف رسانه های اجتماعی و نیز تاثیر رسانه های مختلف بر ادبیات ارائه شده است. مطالعه این پژوهش می تواند در آگاهی بخشی به افراد جامعه و کاربران رسانه های اجتماعی به منظور تقلیل آثار منفی بر ادبیات، موثر واقع شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها