• سنجش ویژگی های شخصیتی مدیران بر بهبود عملکرد شغلی کارکنان و بهبود ارتباطات سازمانی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/15
    • تعداد بازدید: 106
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    سنجش ویژگی های شخصیتی مدیران بر بهبود عملکرد شغلی کارکنان و بهبود ارتباطات سازمانی

    در عصر کنونی شناخت ویژگی های شخصیتی افراد در بسیاری از موقعیت های زندگی ضرورت پیدا می کند. مطالعات نشان می دهد که یکی از علل و عوامل بوجود آورنده تعارض در سازمانها، وجود تفاوتهای فردی و شخصیتی مدیران سازمان می باشد.

    به عبارت دیگر، مشکلات سازمانی به این دلیل بروز می کند که، افراد همیشه درخصوص اهداف، موضوعات، عقاید و موارد مشابه توافق ندارند و از آنجا که، افراد موجود در سازمان ها با ویژگی های شخصیتی متفاوتی از جمله کانون کنترل ( درونگرا، برونگرا )، قدرت طلبی، عزت نفس، سازگاری با موقعیت، ریسک پذیر بودن و ...، مشغول فعالیت هستند، موجبات تعارض بیشتر، در بین افراد فراهم می شود عملکرد شغلی مفهومی است که به دلیل اهمیت بالای بهره وری در محل کار، مورد توجه بسیاری از سازمانها بوده و عبارت است از ارزش مورد انتظار سازمانها از رویدادهای رفتاری مجزا که افراد طی یک دوره زمانی مشخص انجام می دهند عملکرد شغلی نتایج بعد از اتمام کار است که نشان دهنده سطحی از دستاورد یک شغل انجام مقررات سازمانی، انتظارات یا التزامات برای هر یک از کارکنان می باشد وجود ارتباطات موثر و صحیح در سازمان همواره یکی از اجزای مهم در توفیق مدیریت و همچنین رضایتمندی کارکنان است.

    وظایف مدیریت بدون وجود تیم ارتباطی موثر در سازمان قابل تحقق نخواهد بود. بنابراین، باید بین مدیران و کارکنان یک سازمان، نظام ارتباطی کارآمد ایجاد شود و یا اگر موجود است آن را توسعه دهند. در این مقاله به بررسی ویژگی های شخصیتی مدیران بر بهبود عملکرد شغلی کارکنان و بهبود ارتباطات سازمانی خواهیم پرداخت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم