• بررسی تاثیر استراتژی های مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش برمزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی نوآوری سازمانی ( مطالعه موردی :اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان)

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/18
    • تعداد بازدید: 91
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تاثیر استراتژی های مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش برمزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی نوآوری سازمانی ( مطالعه موردی : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان)

    بخش آموزش با رقابت قابل توجهی در سراسر جهان مواجه است. بر این اساس، آموزشگاه ها باید برای افزایش مزیت های رقابتی خود تلاش بیشتری کنند. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر استراتژی های مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی نوآوری سازمانی (مطالعه موردی: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان ) می باشد. روش تحقیق بر اساس هدف از نوع کاربردی و از جهت ماهیت توصیفی- علی است.

    جامعه آماری این پژوهش را کلیه ی مدیران و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان به تعداد 800 نفر تشکیل می دهند، به استناد جدول مورگان حجم نمونه برابر 260 نفر برآورد و به روش نمونه گیری تصادفی ساده مورد پرسش و مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد (آلفاویر و آتان، 2021) شامل 16 سوال بود که روایی پرسشنامه توسط متخصصان و کارشناسان مدیریت و پایایی آن از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برای همه شرایط بیشتر از 0 . 7 تایید شد.

    در این پژوهش بر اساس یک مدل مفهومی، پنج فرضیه ارائه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی ( با استفاده از نرم افزار spss) و آمار استنباطی (با استفاده از نرم افزار pls ) استفاده شد. یافته ها تمامی فرضیه ها و برازش مناسب مدل تحقیق را تایید می کند. نتایج نشان دادکه باید به جنبه نوآوری سازمانی در آموزش فنی و حرفه ای خوزستان توجه بیشتری شود و آن را با استراتژی های مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش به گونه ای ادغام کرد که مزیت رقابتی پایدار حاصل شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها