• بازنگاهی بر آسیب ها و چالش های حرفه ای معلم در مدرسه صالح؛ با تاکید بر مسئله ی مدیریت پرسش و پاسخ در کلاس درس

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/24
    • تعداد بازدید: 109
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بازنگاهی بر آسیب ها و چالش های حرفه ای معلم در مدرسه صالح؛ با تاکید بر مسئله ی مدیریت پرسش و پاسخ در کلاس درس

    روش پرسش و پاسخ، به عنوان یک روش مستقل و هم به عنوان روش و فنی که میتوان همراه با روش تدریس های دیگر به کار برده شود، مطرح گردیده است. یکی از اهداف آموزش و پرورش در قرن حاضر، یادگیری چگونه آموختن و تدوین و ایجاد مجموعه ای از فرایندهای تفکر برای حل مسئله هاست. هدف از روش پرسش و پاسخ، تشخیص و تحریک تفکر، توانایی ها، علایق، تقویت قدرت استدلال، سنجش و قضاوت، استفاده از تجارب و دانسته های گذشته و ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان است.

    پرسش و پاسخ واجد اهمیت و فواید فراوانی برای معلمین و شاگردان است و زمانی میتوان به فواید مذکور امیدوار بود که معلمین به نکاتی که موجب افزایش ثمردهی آن است توجه نمایند.

    باید به عوامل مختلف همچون: ایجاد جو و فضای مناسب برای شاگردان، زمینه سازی مشارکت همه دانش آموزان در روند پرسش و پاسخ، برخورد مناسب معلم با پرسشگری دانش آموزان، برخورد مناسب معلم با پاسخ دانش آموزان به سوالات، تشویق و تقویت دانش آموزان با پاسخگویی صحیح و همچنین برخورد مناسب معلم هنگام پاسخ نادرست دانش آموز و...توجه نمایند در مقاله ی حاضر، ما به دنبال آن هستیم که مسئله ی پرسش و پاسخ و مدیریت پرسش و پاسخ که یکی ازچالش های حرفه ای معلم است و ممکن است آسیبها و نقاط ضعف و همچنین نقاط قوت و مثبت فراوانی نیز داشته باشد را به روش توصیفی- تحلیلی مورد بررسی قرار دهیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها