• مطالعه موردی بررسی جامعه شناختی سبک زندگی سلامت محور مبتنی بر فرهنگ اسلامی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/25
    • تعداد بازدید: 61
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    مطالعه موردی بررسی جامعه شناختی سبک زندگی سلامت محور مبتنی بر فرهنگ اسلامی

    تحقق سبک زندگی اسلامی یکی از ضرورت های اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. این امر خود مستلزم توجه جدی اندیشمندان مسلمان به موضوع سبک زندگی و راه های وقوع آن در فرد و اجتماع است. یکی از مسائل مهم برای رسیدن به این امر توجه به مبادی و مبانی سبک زندگی اسلامی است؛ زیرا سبک زندگی اسلامی تنها با تحقق این مبانی واقع شده و دوام پیدا خواهد کرد.

    با بررسی رابطه دو مسئله مهم معنای زندگی و سبک زندگی از دیدگاه عقل و معرفت بشری و ربوبی، نشان می دهد که سبک زندگی افراد ریشه در معنای زندگی داشته و به همین جهت وقوع هر نوع سبک زندگی از جمله سبک زندگی اسلامی و سلامت محور، نیازمند شکل گیری معنای زندگی متناسب به عنوان پایه و بنیاد آن است.

    جامعه آماری پژوهش دانشجویان متاهل زن و مرد 1399 - 1400 بودند که تعداد 300 نفر با روش نمونه گیری طبقه ای شرکت داشتند. در این مقاله با بررسی نظریه سبک زندگی گافمن، سعی شده تا به مفهوم سبک زندگی بیشتر پرداخته شود. یافته های پژوهش نشان داد بین میزان دینداری افراد و انتخاب سبک زندگی رابطه معنی دار وجود دارد. همچنین بین انتخاب سبک زندگی و جنسیت هم رابطه معنی دار وجود دارد. بین تحصیلات و انتخاب سبک زندگی نیز رابطه معنی دار وجود داردو بین تحصیلات و مصرف گرایی هم رابطه معنی دار وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها