• بررسی ارتباط دین با سلامت جسم و روان

    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/25
    • تعداد بازدید: 84
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی ارتباط دین با سلامت جسم و روان

    آرامش و سلامت عمومی یکی از مهمترین مسائل اساسی هر فرد در جامعه می باشد که انسانها در پی رسیدن به آن تلاش می نمایند تا هم جسم و هم روان خود را از انواع بیماری های روحی در امان بدارند، لذا هدف از نگارش این تحقیق مشخص نمودن تاثیرات و ارتباط دین بر سلامت عمومی می باشد. بعضی از افراد دچار اضطراب، افسردگی، بیماری های ناشی از درد لاعلاج مثل سرطان و سکته قلبی، مغزی هستند که در جهت حل این مشکلات روحی و جسمی علم پزشکی در تلاش است که راهی برای درمان آن بدست آورد.

    اما در طول تاریخ زندگی بشر از آنجا که ندای اسلام برآمد بر بسیاری از این دردهای روحی و روانی و حتی جسمانی مهر سلامتی گذاشت و آن نیز با انجام امور و وظایف و تکالیف اسلامی که در شرع مقدس آمده است می باشد. لذا از تحقیقات انجام شده مشخص می شود که تقوا و نماز و پایبند بودن به ارزش های اعتقادی مهم ترین کلید سعادت و خوشبختی روحی و جسمی دنیا و آخرت انسان است.

    در این تحقیق سعی شده با روش کتابخانه ای و جمع آوری اطلاعات و مراجعه به اسناد و مدارک به این سوال جواب داده شود که دین چه تاثیری بر سلامت عمومی دارد؟ در تحقیق انجام شده نشان داده شده است که بعضی از مردم بی دین، بعضی دیندار و بعضی دین دارند اما مقید به انجام وظایف واجب و ترک محرمات نمی باشند. لذا مشاهده می شود که افراد دین دار با خواندن نماز به شور و آرامش روانی می رسند و در مصیبت ها صبر میکنند. از یافته های این تحقیق می توان به این موارد اشاره کرد که دین داری در هر آیین و مذهبی نشانه امیدواری و توکل را از خود به جای می گذارد. توکل به قدرتی فوق قدرتها و امید به سرمنشایی که تمام بیماریها را شفا می دهد و تمام امور و سلامت افراد جامعه به دست اوست.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها