• تاثیر فضای مجازی بر سبک زندگی دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان شهر راسک

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/29
    • تعداد بازدید: 128
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    تاثیر فضای مجازی بر سبک زندگی دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان شهر راسک

    هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر فضای مجازی بر سبک زندگی دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان شهر راسک بود. ماهیت تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است و به لحاظ روابط بین متغیرها از نوع همبستگی بود. جامعه مورد بررسی پژوهش حاضر دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان شهر راسک بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای 285 نفر انتخاب شدند.

    برای جمع آوری داده های موردنیاز این تحقیق و به منظور اندازه گیری متغیرهای این پژوهش از دو پرسشنامه دنیای مجازی لی و همکاران (2005)، پرسشنامه سبک زندگی لعلی و همکاران (1391) استفاده گردید. روایی پرسشنامه ها مورد بررسی و به تایید صاحب نظران رسیده پایایی پرسشنامه ها به ترتیب (86 / 0) ، (84 / 0) محاسبه گردید.

    یافته های تحقیق نشان داد که یافته های تحقیق نشان داد که رابطه منفی معناداری بین استفاده از فضای مجازی بر سبک زندگی دانش آموزان وجود دارد. در نتیجه برگزاری کلاس های آموزشی است می تواند در چنین شرایطی همانند یک سندروم اجتماعی بر سبک زندگی دانش آموزان تاثیرگذار باشد و این امر زمینه ساز بسیاری از تعارضات اجتماعی خواهد شد؛ بنابراین طراحی بازی های رایانه ای به گونه ای که در آنها انواع خطرات موجود در فضای مجازی و راهکارهایی جهت آشنایی و مقابله با آنها تعبیه شده است لازم و ضروری است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم