• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/30
    • تعداد بازدید: 87
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    یادگیری معکوس و تولید محتوای الکترونیکی

    تغییرات آموزشی و انطباق الگوهای جدید یاددهی - یادگیری باید وسیله ای در جهت توسعه ی ملتی مدنظر قرار داده شود. یکی از الگوهای رایج در حال پیشرفت یادگیری معکوس می باشد. یادگیری معکوس در کل جهان، در تدریس رشته ها و موضوعات مختلف به طور گسترده استفاده می شود. این الگو یادگیری معنادار را ترویج می دهد و بسیار دانش آموز محور است تا معلم محور، معمولا توسط امکانات آموزشی فناوری مانند فیلم های از قبل ضبط شده، برنامه های گوشی موبایل، یا به سادگی تماشای یک فیلم پیش از کلاس، است.

    به این دلیل که در این رویکرد بخش اصلی محتوا به صورت برخط به دانش آموزان ارائه می شود، ضرورت تولید محتوای الکترونیکی متناسب با مبحث یادگیری، بیش از پیش مشخص می شود. هدف پژوهش حاضر این است که با روش مروری به بررسی اجمالی این رویکرد بپردازد و نقاط قوت و ضعف این روش را تفسیر کند. هم چنین تولید محتوای الکترونیکی را به عنوان جزء جدایی ناپذیر تدریس های فعال، از جمله یادگیری معکوس شرح داده شده است.

    در ادامه به معرفی نرم افزارهای متناسب با تولید محتوای الکترونیکی جهت آشنایی معلمان پرداخته شده است. نتیجه گیری می شود که نقش معلمان در کاربست روش های تدریس فعال و تولید محتوای الکترونیکی غیرقابل انکار است. این روش می تواند کمک شایانی در جهت پویایی فرآیند یاددهی -یادگیری کند و باعث ارتقا انگیزه مربی و متربی شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها