• بررسی و شناخت نظریه سبک زندگی در جرم شناسی و مطالعات جرم شناختی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/09/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/06
    • تعداد بازدید: 250
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02166979526

    بررسی و شناخت نظریه سبک زندگی در جرم شناسی و مطالعات جرم شناختی

    امروزه پیشگیری از وقوع جرم و انحرافات اجتماعی، جزو سیاست‌های اصلی و کلان نظام‌های قضایی دنیاست و به ویژه با احراز ناکارآمدی پیشگیری کیفری یا واکنشی، دست‌اندرکاران قضایی و غیرقضایی همت خود را مصرف تدارک وسایل و راهکارهایی جهت پیشگیری از انحرافات کردند. لارنس کوهن و مارکوس فلسون در سال 1979 نظریه « سبک زندگی روزمره بزه دیدگان» را با الهام از دیدگاه های مطروحه در نظریه انتخاب خرد محور که چارچوبی برای فهم و اغلب تقلید و مدل سازی رفتارهای اجتماعی و اقتصادی است، مطرح نمودند.

    شناخت هر چه دقیق تر نظریه سبک زندگی نیازمند بررسی و درک خاستگاه های این نظریه است. به همین منظور در این مقاله تلاش خواهیم کرد نظریه سبک زندگی در جرم شناسی و مطالعات جرم شناختی را مطرح سازیم. یکی از حوزه هایی که مطالعه سبک زندگی در آن بسیار راهگشا است، حوزه جرم شناسی و مطالعات حقوقی وابسته به آن است.

    بی شک، سبک زندگی بزه کاران، نشانه های مشترک و جنبه های قابل تامل فراوانی دارد. چنانچه بتوان این نشانه ها را در سبک زندگی مجرمان شناسایی نمود، قطعا می توان از آن به عنوان مقیاس و معیاری در سنجش و کنترل جرائم و پیشگیری از آنها بهره گرفت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها