• بررسی تاثیر آموزش الکترونیک در روش تدریس نوین در آموزش مطالعات اجتماعی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/08/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/10/08
    • تعداد بازدید: 152
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی تاثیر آموزش الکترونیک در روش تدریس نوین در آموزش مطالعات اجتماعی

    یکی از هدف های آموزش و پرورش کنونی این است که فراگیران را یاری کند تا بتوانند از دانش خویش به طور موثر استفاده کنند با توجه به چشم انداز تحول بنیادی در نظام آموزشی کشور که برای ارتقای سطح کیفی آموزشی بر بهره مندی از فناوری های نوین آموزشی توسط دبیران و بر تولید و به کار گیری محتوای الکترونیکی ، در بست و گسترش فناوری ارتباطی با نقش محوری معلم تاکید دارد یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش خصوصاٌ در کشور ما ، به کار نگرفتن روش های تدریس نوین در آموزش است.

    به همین سبب کیفیت آموزشی از سطح مطلوب برخوردار نیست و دانش آموزان علاقه زیادی به تحصیل نشان نمی دهند. یکی از دلائل آن عدم آشنایی معلمان با روش های نوین تدریس است. و از سوی دیگر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییرات مداومی که به وجود می آید باید شرایط تغییر در هر جامعه ای ایجاد شود. شرط اولیه هر تغییری شناخت و آگاهی است ، که به دنبال آن باید کار با برنامه ریزی برای دست یابی به اهداف مطلوب صورت بگیرد. بنابراین این تحقیق در راستای بررسی تاثیر آموزش الکترونیک در روش تدریس نوین در آموزش مطالعات اجتماعی صورت گرفته است.

    چنانچه استفاده از اینترنت و دسترسی به اطلاعات در محیط وب در خدمت درس مطالعات اجتماعی قرار دارد. زیرا دانش آموزان از طریق رایانه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و بر اثر این تعامل، با دیدگاه های گوناگون آشنا می شوند. یعنی اینترنت مکانی برای مشارکت فعال دانش آموزان، و تعامل جهانی در درس مطالعات اجتماعی است. بنابراین مسائل آموزشی باید به صورت طراحی و برنامه ریزی شوند که بتواند دانش آموز را تولیدکننده و سازنده علم بار آورد، نه دریافت کننده صرف. با آموزش الکترونیکی می توان برای افراد متفاوت با ویژگی های مختلف ، محیط مطلوب یادگیری را ایجاد کرد. اگر این محیط به خوبی طراحی شده باشد، می تواند از طریق رمزگذاری دوگانه ، فرایند بازخوانی را تسهیل و تقویت کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها