• جایگاه هنرهای ایرانی در دنیای مد و فشن

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/10/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/11/10
    • تعداد بازدید: 98
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09103159821

    جایگاه هنرهای ایرانی در دنیای مد و فشن

    امروزه یکی از راه های زنده نگهداشتن هنرهای قدیمی بکار گیری آن در صنعت نساجی و در دنیای مد و فشن است. چون آنچه به عنوان مد یاد می شود چیزی نیست که فقط به محدوده ی زمانی و مکانی خاص مربوط شود، بلکه می توان در هر زمانی در همه جای دنیا به نمایش گذاشته شود، مورد استقبال قرار گیرد و حتی از آن پیروی کنند. ایران دارای هنرهایی با اصالت و پیشینه تاریخی غنی بوده که گاه مورد کم توجهی و حتی بی توجهی قرار می گیرند.

    مداومت استفاده از آنها در دنیای مد وفشن باعث می شود این هنرها به فراموشی سپرده نشوند. وقتی حرف از استفاده از نمادهای ایرانی در لباس های مدرن می شود و اولین نکته ای که به ذهنمان می رسد استفاده از بته جقه و تکه دوزی روی پوشاک است در حالی که تکرار این طرح ها روی لباس ها باعث تکراری شدن آنها می شود و در هر وقت اسمی از لباس ایرانی بر زبان می آید همه یک تصویر ذهنی مشخص دارند، در صورتی که نباید بگوییم چون این طرح ایرانی است پس همیشه باید از آن به آن صورتی که هست استفاده کرد بلکه باید از طرح ها ایده گرفت و آنها را با سبک و سیاقی جدید و به روز وارد دنیای مد وفشن کرد.

    ما در این مقاله به معرفی طراحان داخلی و خارجی که با طرح های خود پا را فراتر از آنچه که همیشه در گذشته رخ می داد می گذارند و علاقه به استفاده از طرح های سنتی و هنرهای قدیمی ایرانی را در مخاطب ایجاد می کنند، می پردازیم. هدف از این مقاله این است که بگوییم هنرهای ایرانی آنچنان غنی هستند که می توانند منبع متفاوت و شگرفی برای همه ی طراحان چه در ایران چه در خارج باشند و مشاهده کنیم که چگونه این هنرها در قالب پوشش به کل دنیا و ایران عرضه می شوند. مقاله های حاضر براساس استفاده از گزارشات تهیه شده از منابع خبری آماده شده و روش تحقیق، توصیفی و تحلیلی است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها