• بررسی عوامل تاثیر گذار معماری زمینه گرا کالبدی و تاریخی بر طراحی مجموعه فرهنگی و گردشگری در شهر لاهیجان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/10/10
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/12/07
    • تعداد بازدید: 213
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09044031320

    بررسی عوامل تاثیر گذار معماری زمینه گرا کالبدی و تاریخی بر طراحی مجموعه فرهنگی و گردشگری در شهر لاهیجان

    صنعت گردشگری جز یکی از بزرگ ترین و متنوع ترین صنایع دنیا است که منبع اصلی درآمد و اشتغال و ساخت و زیر ساخت ها در بسیاری از کشور هاست.حضور گردشگر تا حد زیادی موجب رونق اقتصادی و بالا رفتن سطح فرهنگی و بومی می شود. با وجود آثار تاریخی و زیبایی های طبیعی که در شهر لاهیجان وجود دارد و این شهر یکی از مراکز مهم گردشگری استان و کشور است وجود مجموعه گردشگری فرهنگی که مطابق با الگو های زمینه ای منطقه گیلان باشد می تواند صنعت گردشگری این منطقه را رونق ببخشد.

    در این بین معماری زمینه گرا توانسته است به عنوان ایده ای در دهه ها اخیر ساختمان ها و مکان های گردشگری مناسب با معماری زمینه ای و بومی منطقه بسازد. مهم ترین نکته این پژوهش دستابی به الگو ها و معیار های معماری زمینه ای استان گیلان می باشد و در راستا ارتقا آن ها گام برمی دارد. معماری زمینه گرا که به واقع هدف آن تاکید بر زمین مداری و پبوند و محیط با فضا ... می باشد و همچنین با درک و فهم این پیام که، معماری زمینه گرا می تواند بستر خود را شکل و سامان بخشد، این پیام انتقالی، توسط معماری وطراحی های صورت گرفته به عینیت رسیده است.

    از این رو و به بیان دیگر، در تفسیر معماری زمینه گرا می توان این گونه نتیجه گرفت که در طراحی تمام سطوح ساختمانی می بایست بنا جزئی کوچکی از طبیعت پیرامونی خود باشد در پژوهش حاضر با بهره بردن از روش تحقیق، از نوع کیفی و با استفاده از ابزار گردآوری داده ها به روش توصیفی - تحلیلی بر اساس واطلاعات میدانی، کتابخانه ای در ابتدا مروری بر ویژگی های معماری زمینه گرا و بوم گرا منطقه گیلان کرده ایم و در ادامه کنکاش انجام شده با توجه به جامعه آماری (تعدادی از ساختمان های بومی منطقه) به نحوه تاثیرپذیری معماری زمینه گرا در گیلان می پردازیم و درپی ارائه و ترویج راهکارهایی جهت دستیابی به معماری زمینه گرا با توجه به پتانسیل های منطقه در جهت جذب گردشگر و ترویج فرهنگ منطقه می پردازیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها