• بررسی توزیع عوامل خطر کرونری بر حسب نتایج اسکن قلبی و تست دی پریدامول در بیماران مراجعه کننده به بخش پزشکی هسته ای بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 706
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: با توجه به آمار بیماری های قلبی عروقی، تشخیص و درمان زودرس آن ها نقش مهمی در کاهش مرگ و میر این بیماری ها ایفا می نماید.

    مواد و روش ها: در این مطالعه، 222 بیمار برای بررسی توزیع فراوانی عوامل خطر کرونری، به صورت مقطعی، مورد بررسی قرار گرفته اند. یک پرسش نامه شامل مشخصات فردی و سوابق بیماری برای هر بیمار تکمیل شد. در این بیماران امکان تست ورزش وجود نداشت یا به دلایل دیگر انجام تست دی پیریدامول برای آن ها مناسب تر بود. برای انجام استرس، ابتدا در حالت استراحت الکتروکاردیوگرام، فشار خون و ضربان قلب ثبت شد و سپس دی پیریدامول با دوز تقریبی 0.56 mg/kg به صورت داخل وریدی در عرض حدود 4 دقیقه با مانیتورینگ ekg تزریق گردید و 4 دقیقه پس از تزریق، ekg مجدد، فشار خون، ضربان قلب و نیز علایم و نشانه های بیمار ثبت شد و رادیو دارو تجویز گردید. در مواقع بروز عوارض دی پیریدامول، آمینوفیلین داخل وریدی با دوز تقریبی 100 mg تجویز گردید .رادیوداروهای مورد استفاده شامل 99 m tc-mibi و تالیوم بوده اند. تصویربرداری با دستگاه دوربین گامای single head adac و با کالیماتور lehr انجام شد. مرحله استراحت بیماران 99 m tc-mibi در یک روز دیگر انجام و در مواقع وجود دیفکت در مرحله استرس، قبل از تزریق مرحلۀ استراحت، tng زیرزبانی نیز تجویز گردید. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها