• تاثیر ابعاد برند بر میزان وفاداری مشتریان محصولات ورزشی مجید بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 385
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی و به صورت پیمایشی می باشد و هدف از انجام تحقیق حاضر، تاثیر ابعاد برند بر میزان وفاداری مشتریان محصولات ورزشی مجید بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی بود.

    روش کار: جامعه آماری این تحقیق شامل 300 نفر از مشتریان محصولات ورزشی مجید بود. جامعه آماری نمونه برابر با جامعه گرفته دشه جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه ارزیابی وفاداری برند لباس های ورزشی توسط لائو و همکارانش (2006) انجام گرفت. برای توصیف آماری داده ها از شاخص های توصیفی هم چون میانگین و انحراف استاندارد و توزیع های فراوانی و درصدی استفاده شد. در امار استنباطی از آزمون کلموگروف اسمیرنوف تحلیل واریانس، آزمون یو من ویتنی و آزمون کروسکال والیس استفاده شد. هم چنین برای تعیین پایایی اندازه گیری از آلفای کرونباخ استفاده گردید. تمامی تحلیل های فوق با بهره گیری از نرم افزارهای spss نسخه 18 در سطح معناداری (0.05p≤) انجام گرفت.

    یافته ها: نتایج جدول فوق نشان می دهد که بین میانگین های رتبه وفاداری به برند بر اساس جنسیت تفاوت معنی داری (0.01p≤، 4.24-=z) وجود دارد. هم چنین نتایج بیان کننده آن است که بین وفاداری به برند بر اساس مدار ک تحصیلی تجانس واریانس وجود ندارد و در نتیجه از آزمون کروسکال والیس جهت تحلیل استفاده گردید. هم چنین بر طبق نتایج، بین میانگین های رتبه وفاداری به برند بر اساس مدارک تحصیلی (0.05p≥ و 2.23=2x) تفاوت معنی داری وجود ندارد.

    نتیجه گیری: از جمله انتظاراتی که مشتریان از برند مدنظر داشتند دسترسی به اطلاعات به روز و دقیق در خصوص ارائه خدمات جدید می باشد که در این خصوص پیشنهاد می گردد فروشگاه ها به صورت دقیق و به روز از طریق سایت و یا حتی از طریق ایمیل و پیامک، با توجه به دسترسی و درجه اهمیت مشتریان را از به روز رسانی محصولات جدید خود اطلاع رسانی کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها