• بررسی عوامل موثر بر مدیریت امنیت گردشگری ورزشی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 423
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر برررسی عوامل موثر بر مدیریت امنیت گردشگری ورزشی بود، بدین منظور این عوامل در سرتاسر کشور مورد مطالعه قرار گرفت.

    روش کار: این تحقیق از نظر هدف از نوع پژوهش های کاربردی و بر حسب نحوه گرداوری داده ها به صورت آمیخته اکتشافی انجام شده است. در بخش کیفی، از طریق مصاحبه با چند تن از کارشناسان و صاحب نظران حوزه امنیت و گردشگری ورزشی و مراجعه به اسناد و مدارک و مطالعات کتابخانه ای به شناسایی عوامل مدیریت امنیت گردشگری ورزشی پرداخته شد و بر این اساس پرسشنامه ای طراحی گردید؛ در بخش کمی نیز، با استفاده از روش توصیفی پیمایشی و با توزیع پرسشنامه طراحی شده در جامعه پژوهش، عوامل شناخته شده، اولویت بندی شد. جامعه آماری پژوهش شامل گردشگران ورزشی، نیروهای امنیتی و برگزار کنندگان رویدادهای ورزشی بود که در بخش کیفی 13 نفر صاحب نظر شامل چهار نفر استاد دانشگاه، چهار افسر پلیس، دو نفر گردشگر فعال ورزشی و دو نفر برگزار کننده رویداد و یک نفر فعال در زمینه گردشگری حضور داشتند و در بخش کیفی پژوهش نیز 210 نفر به پرسش نامه طراحی شده پاسخ دادند. ابزار پژوهش در بخش کیفی شامل مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی پرسش نامه مدیریت امنیت  با 72 سوال استفاده گردید.

     یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که به ترتیب عوامل برنامه ریزی استراتژی مدیریت امنیت، مدیریت منابع انسانی، حفاظت فیزیکی، شرایط میزبانی رویداد و زیر ساخت ها مهم ترین عوامل موثر بر مدیریت امنیت گردشگری بودند.

     نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش نتیجه گیری می شود مدیران رویداد جهت ارتقا مدیریت انیت گردشگران باید به برنامه ریزی استراتژی مدیریت امنیت و منابع انسانی توجه ویژه ای داشته باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها