• بررسی نیات رفتاری کودکان و نوجوانان شرکت کننده در مدارس فوتبال شهر کرمانشاه با توجه به ویژگی های جمعیت شناختی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 155
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی نیات رفتاری کودکان و نوجوانان شرکت کننده در مدارس فوتبال شهر کرمانشاه با توجه به ویژگی های جمعیت شناختی

    زمینه و هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی متغیر نیات رفتاری کودکان و نوجوانان شرکت کننده در مدارس فوتبال شهر کرمانشاه و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی کودکان شرکت کننده در این مدارس می باشد.

    روش کار: روش انجام تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ روش انجام توصیفی – همبستگی و از نظر روش گردآوری داده ها میدانی و از طریق پرسشنامه می باشد.

    یافته ها: نتایج نشان داد که بین سن شرکت کنندگان (12.24=x2، 0.03=sig)، سابقه حضور کودکان و نوجوانان (21.82=x2، 0.001=sig)، دلایل انتخاب رشته فوتبال (11.33=x2، 0.23=sig)، انگیزه از فعالیت در رشته فوتبال (11.16=x2، 0.011=sig)، کسب مقام های اول تا سوم (13.51=x2، 0.004=sig)، الگو گزینی شاگردان (10.73=x2، 0.030=sig)، و فعالیت همزمان در رشته های دیگر (11.72=x2، 0.008=sig) با نیات رفتاری ارتباط معنی داری وجود داشت.

    نتیجه گیری: در کل می توان نتیجه گرفت که مدیران و مربیان مدارس فوتبال باید محیطی را فراهم بیاورند که باعث لذت و شادی کودکان شود و به جای اجبار با علاقه و رغبت در این مدارس حضور یابند. از طرف دیگر با توجه به اینکه قهرمانی مدارس فوتبال در فستیوال ها بیش از یک بار، کودکان و نوجوانان را ترغیب به حضور مجدد در مدارس فوتبال نمی کند، مدیران و مربیان مدارس فوتبال به جای کسب عنوان قهرمانی به خلق محیطی شاد و لذت بخش برای کودکان اقدام نمایند. از طرف دیگر چون توصیه و پیشنهاد اولیا برای حضور مجدد کودکان در مدارس فوتبال امری تاثیر گذار می باشد، مدیران و مربیان مدارس باید از دغدغه ها و نگرانی های خاص والدین در رابطه با کودکانشان آگاه باشند و با تلاش این اطمینان را عملا برای اولیاء مبنی بر اینکه فرزندشان از لحاظ سلامت روحی، جسمی و روانی در امنیت کامل قرار دارد، فراهم آورند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها