• بررسی کیفیت خدمات اماکن ورزشی بر میزان مشارکت دانشجویان خوابگاهی (آقایان و بانوان) دانشگاه علامه طباطبایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 334
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی کیفیت خدمات اماکن ورزشی بر میزان مشارکت دانشجویان خوابگاهی (آقایان و بانوان) دانشگاه علامه طباطبایی

    زمینه هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی کیفیت خدمات اماکن ورزشی بر میزان مشارکت دانشجویان خوابگاهی (آقابان و بانوان) دانشگاه علامه طباطبایی تهران می باشد.

    روش کار: روش این تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بوده و تحقیقات به صورت میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش، 705 نفر از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علامه طباطبایی که از اماکن ورزشی خوابگاه استفاده می کنند و در برنامه های خوابگاه ورزشی خوابگاه ها مشارکت می باشد. برای تعییت حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 248 نفر بود. در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات لیو استفاده شد. (0.86=α)

    یافته: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که میان کیفیت خدمات اماکن ورزشی و میزان مشارکت دانشجوبان خوابگاهی ارتباط مثبت و معنا داری وجود دارد (0.05(p<. هم چنین از بین مولفه های کیفیت، زیر مقیاس کیفیت همدلی با بیش ترین میانگین (9.18) و زیرمقیاس ملموس بودن با کم ترین میانگین (6.60) از دیدگاه دانشجویان استفاده کننده از اماکن ورزشی دانشگاه، به ترتیب بالاترین و پایین ترین اولویت را به خود اختصاص دادند.

    نتیجه گیری: با توجه به اینکه کیفیت خدمات اماکن ورزشی خوابگاه ها بر میزان مشارکت دانشجویان موثر است لذا به مدیران و مسئولان دانشگاه توصیه میشود برای حضور بیشتر دانشجویان در برنامه های ورزشی دانشگاه، به بهبود کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاه در همه ابعاد آن توجه جدی داشته باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها