• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ انتشار: 1395/05/30
    • تعداد بازدید: 6931
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0

    معماری به نام هیروشی ناکامورا همیشه به این موضوع می اندیشید که چگونه بعضی از کلاغها از آویز لباس به عنوان یکی از از ابزار ساخت و ساز لانه هایشان استفاده می کنند. هیروشی درگیر این موضوع بود که خوشبختانه شخصی به نام تاکاشی کوبایاشی که سازنده خانه های درختی است به طور تصادفی با وی تماس گرفت. او پیشنهاد جالبی برای یک چایخانه داشت.این چایخانه قرار بود بر روی درختی حدودا 300 ساله که در شیزاکو ژاپن، مشرف به اقیانوس روئیده بود، اجرا گردد. تاکاشی از آویز لباس به عنوان نقطه شروعی در طراحی چایخانه لانه پرنده آتامی استفاده کرد. اوبه گونه ای از تکنیکها و ابزار ساختمانی برای ساخت و ساز استفاده کرد که به درخت آسیبی نرسد و از آن حفاظت کند.

    او اظهار می کند که "آویزها نه تنها بادوام هستند بلکه به شدت انعطاف پذیر می باشند و همچنین به راحتی مونتاژ می شوند."کلاغها با پرواز ماهرانه میان این دو قسمت طبیعی و مصنوعی درخت یک محیط راحت و کارآمد را به وجود می آورند."



    بدین ترتیب با استفاده از آویزها، به جای اینکه چایخانه یک سازه مجزا روی درخت باشد، تبدیل به سازه ای داربست گونه سبک وزنی هماهنگ با شاخه های درخت شد.



    برای فونداسیون، ما با دقت از انواعی از ستونها و ستونک ها در میان ریشه های درخت به جای بتن و حفاری گسترده استفاده کردیم. این کار با استفاده از ساختار خود درخت و همچنین الگوبرداری از لانه سازی پرندگان انجام شد که آنالیزهای سازه طراحی شده نیز مورد تایید قرار گرفت. ما اتاقهای داخلی را به گونه ای ملاط کشی کردیم که شبیه لانه پرستوها شود. طراحی چایخانه این امکان را برای بازدید کنندگان فراهم می کند که ساختن لانه با استفاده از شاخه های درختان و ثابت کردن آنها در دیواره های داخلی را تجربه کنند.


سوال خود را در مورد این مطلب مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها