• ارتباط بین سرمایه های اجتماعی با خلاقیت کارکنان، نقش میانجی درگیری شغلی و تسهیم دانش (مطالعه موردی: شرکت برق منطقه ای فارس)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/08/01
    • تعداد بازدید: 386
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس ژورنال: 01333424261

    ارتباط بین سرمایه های اجتماعی با خلاقیت کارکنان، نقش میانجی درگیری شغلی و تسهیم دانش (مطالعه موردی: شرکت برق منطقه ای فارس)

    زمینه: سرمایه اجتماعی به عنوان یک پدیده اجتماعی باعث بروز خلاقیت، ایده پروری، تسهیل رفتارهای نوآورانه و ریسک پذیری در جوامع و سازمان ها می شود. هدف: پژوهش حاضر با هدف ارتباط بین سرمایه های اجتماعی با خلاقیت کارکنان، نقش میانجی درگیری شغلی و تسهیم دانش در شرکت برق منطقه ای فارس صورت پذیرفت. روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان واحد ستادی شرکت برق منطقه ای فارس هستند که تعداد آنها بر اساس اطلاعات موجود ۷۰۰ نفر می باشد؛ که از این میان، بر اساس جدول مورگان و به روش تصادفی طبقه ای، ۲۴۸ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار گردآوری اطلاعات، تلفیقی از پنج پرسشنامه بسته و استاندارد می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از مدل یابی معادلات ساختاری وبابهره گیری ازنرم افزار (پی ال اس، نسخه ۲) استفاده شده است. یافته ها: یافته های پ‍‍‍‍‍ژوهش نشان داد که سرمایه اجتماعی و تسهیم دانش بر خلاقیت اثر مستقیم و معناداردارند. درگیری شغلی بر خلاقیت اثر غیرمستقیم دارد. نتیجه گیری: بنابر یافته های پژوهش، سرمایه اجتماعی از طریق ایجاد نوآوری و تسهیم دانش در افزایش کیفیت تولیدات و خدمات و در نتیجه، رشد و بالندگی سازمان اثرگذار خواهد بود. با افزایش میزان سرمایه اجتماعی، میزان خلاقیت کارکنان متناسب با آن، افزایش خواهد یافت. وجود سرمایه اجتماعی سبب می شود شرکت ها بتوانند به مزیت رقابتی دست یابند و خود را در بازار جهانی ماندگار سازند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها