• مقایسه آثار الگوی 3، 5 و 7 روز بارگیری مکمل کراتین اتیل استر بر قدرت، سرعت، چابکی و توان بی هوازی ورزشکاران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 485
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: مکمل کراتین یک مکمل پر مصرف در بین ورزشکاران و رشته های قدرتی و سرعتی بوده است که باعث بهبودی عملکرد و ریکاوری بهتر سیستم انرژی pcr-atp می شود. تولیدکنندگان کراتین اتیل استر cee ادعا کرده اند که این مکمل جذب بالایی در عضلات دارد و باعث کاهش احتباس آب می شود و میزان بارگیری را کاهش می دهد.

    روش کار: 20 نفر از دانشجویان پسر تربیت بدنی دانشگاه گیلان میانگین سنی 2.54±22.40 سال، قد 7.79±177.60 سانتی متر، وزن 13.34±73.81 کیلوگرم به صورت تصادفی به دو گروه 10 نفره مکمل و دارونما تقسیم شدند. قبل از اجرای آزمون یک هفته قبل برنامه غذایی داده شد. گروه مکمل در یک هفته بارگیری کراتین cee را در 4 وعده 5 گرمی و گروه دارونما کپسول های 5 گرمی آردنخودچی را مصرف کردند. پیش آزمون در نوبت صبح گرفته شد و از فردا شروع به خوردن کپسول های حاوی کراتین cee و آردنخودچی کردند و روزهای سوم و پنجم و هفتم آزمونی های مربوط به قدرت بالاتنه و پایین تنه، سرعت، چابکی و توان بی هوازی بالاتنه و پایین تنه گرفته شد.

    یافته ها: نتایج نشان دادن قدرت در سه الگوی بارگیری مختلف افزایش معنی داری مشاهده شد. سرعت، توان بی هوازی در سه الگوی بارگیری و چابکی در الگوی سوم و هفتم افزایش معنی داری مشاهده نشد، اما در الگوی پنجم افزایش معنی داری مشاهده شد. مطالعه حاضر نشان داد قدرت افزایش معنی داری مشاهده شده است.

    نتیجه گیری: همان طور که نتایج نشان داد کراتین اتیل استر بر قدرت تاثیر مثبت گذاشته است و باعث عملکرد بهتر آزمودنی ها شد و می توان برای افزایش قدرت توصیه نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها