• بررسی وضعیت انگیزه شغلی در کارکنان تربیت بدنی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 395
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی وضعیت انگیزش شغلی در کارکنان تربیت بدنی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) است که

    روش کار: تعداد اعضای نمونه در این پژوهش با توجه به حجم جامعه 540 بر مبنای استفاده از فرمول کرجسی مورگان (225) نفر برآورد گردید. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی استفاده شد. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد انگیزش شغلی هالکمن و اولدهام بود که روایی آن توسط گروهی از خبرگان و تحلیلی عاملی تاییدی و اعتبار آن توسط آلفای کرونباخ (0.875) مورد تایید قرار گرفت.

    یافته ها: یافته های پژوهش حاضر نشان داد که 35.5% کارکنان کم تر از سی سال و 30.4% بین سی تا چهل سال و مابقی بالا چهل سال بودند. 62.7% کارکنان تربیت بدنی دارای مدرک کارشناسی و مابقی سایر مدارک را دارا هستند. هم چنین یافته های تحقیق حاصل از آزمون تی تک نمونه ای نشان داد که انگیزش شغلی در بین کلیه کارکنان تربیت بدنی ناجا از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

    نتیجه گیری: با توجه به مزایای انگیزش شغلی کارکنان که می توان به افزایش بهره وری، افزایش روحیه و ایجاد علاقه واقعی به شغل و کار و جو مطلوب سازمانی و تداوم همکاری فرد با سازمان هم چنین نگرش مثبت به زندگی، به مدیران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) پیشنهاد می شود در تدوین استراتژِ های خود بیش از پیش به مساله انگیزش شغلی کارکنان و علی الخصوص کارکنان تربیت بدنی ناجا اهمیت قابل شوند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها