• بررسی رفتار عددی اتصالات پیچی با ورق انتهایی در قاب های مرکب متشکل از تیر فولادی i شکل و ستون cfst

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 254
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی رفتار عددی اتصالات پیچی با ورق انتهایی در قاب های مرکب متشکل از تیر فولادی i شکل و ستون cfst

    یکی از اجزای بسیار مهم در ساختار یک سازه مرکب اتصالات آن است. معمولا در سازه های cfst از اتصالات ستون cfst به تیر فولادی یا ستون cfst به تیر بتنی استفاده می شود. تحقیقات مختلفی راجع به نحوه اتصال ستون های cfst به تیرهای فولادی در سال های اخیر صورت گرفته است، اما با توجه به اهمیت موضوع و گستردگی اتصالات نیاز به تحقیقات بیش تر در این زمینه می باشد.

    در این پژوهش به بررسی اتصال ستون cfst به تیر فولادی i شکل با استفاده از پیچ های گذرنده از ستون پرداخته می شود. این اتصال خمشی تیر به ستون در مقاطع مرکب با سخت کننده های در تیر ورق های مثلثی و لچکی در نرم افزار اجزاء محدودی اباکوس مدل سازی شده است و رفتار آن تحت تاثیر پارامترهایی چون تغییر مشخصات بتن و هم چنین تغییر مشخصات اجزای اتصال دهنده های مثلثی و لچکی مورد بررسی قرار گرفته می شود.

    جزئیات اتصال مدل داده به گونه ای خواهد بود که مفصل پلاستیک در تیر تشکیل خواهد شد و شرط تیر ضعیف ستون قوی برخوردار خواهد بود. نتایج نشان داد وجود بتن در ستون با مقاطع مرکب باعث می شود تا میزان سختی و گیرداری اتصال به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و بتن سبب می گردد تا سختی کافی در گوشه های ستون ایجاد و از حرکت به داخل جداره ستون جلوگیری بعمل آورد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها