• تاثیر فرهنگ بر معماری بومی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 376
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تاثیر فرهنگ بر معماری بومی

    در گذشته تمایزهای قبیله ای، قومی، نژادی، فواصل، مرزهای عبور ناپذیر طبقاتی، اقلیم، سرزمین، آیین ها تاثیر خود را روی فضای معماری بر جای می گذاشت و این ویژگی موجب پیدایش تفاوت های شکلی متمایزی در الگوی زندگی، فضاهای زیستی و ابنیه ی نیایشی، آیینی و حتی سکونتگاه ها می شد ولی تحولات قرن حاضر موجب پیدایش تفاوت های در بین برخی جلوه های زندگی و فرهنگ جامعه شد و دیگر معماری فرصت تطابق با فرهنگ را پیدا نمی کند.

    در حالی که تحولات در کشورهای اروپایی گام به گام صورت گرفته بود و آن ها تا حد زیادی تغییرات را به راحتی جایگزین کردند. حال اگر برای دوباره جان گرفتن فرهنگ و معماری کشورمان عوامل اساسی آن شناخته شوند به حیاط خود ادامه خواهد داد. معماری فقط مجموعه ای از سبک ها و فرم ها نیست و حتی کاملا با شرایط اجتماعی و اقتصادی خود را مشخص نمی کند بلکه مجموعه ای از این هاست. فرهنگ همواره به عنوان عامل جهت دهند، موجب پیدایش شیوه های منحصر به فرد در معماری از جمله معماری بومی بوده است.

    مقاله حاضر سعی دارد که به این مسئله پرداخته و دراین راستا مطالبی را ارائه نماید. در این پژوهش با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی ابتدا به بررسی تحقیقات و اسناد پیشین در زمینه تعریف فرهنگ و معماری بومی و تاثیر این دو بر هم می پردازد سپس با استفاده از تحلیل تحقیقات انجام شده تاثیر فاکتورهای مهم بر تحقیق این هدف تبیین می گردد. تا ارتباط بین موضوعات مختلفی که شناسایی شده اند پیدا شود. در این راستا سوال زیر مطرح می شود: رابطه فرهنگ و معماری بومی چیست؟

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها