• بررسی و چگونگی مدیریت زمان در کلاس درس

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/20
    • تعداد بازدید: 1622
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی و چگونگی مدیریت زمان در کلاس درس

    یکی از دغدغه هایی که ذهن معلمان را مشغول میکند این است که چگونه زمان خود را مدیریت کنند تا به تمام فعالیت هایی که دارند برسند. معلمان برای به انجام رساندن وظایف شان، نیازمند آموختن مهارت های پیشرفته ی مدیریت زمان در کلاس درس هستند.مدیریت زمان در کلاس درس ممکن است حتی برای معلم های با تجربه نیز چالش برانگیز باشد.

    آنها باید میان دنبال کردن هدف های بلندمدتِ کلاس درس، پاسخ گویی به نیازهای آموزشیِ آنی دانش آموزان و ارزیابی حجم زیادی از تکالیف و امتحانات، تعادل برقرار کنند. درست است که وظایف کاری معلمان در ساعات کاری، زیادازحد به نظر می رسد، اما مدیریت شرایط و خالی کردن وقت در کلاس درس و خارج از آن باز هم امکان پذیر است. با دراختیارداشتن مهارت کارآمد مدیریت زمان در کلاس درس، معلمان می توانند بازدهی خود را افزایش دهند و فراگیران شان را بهتر از گذشته آموزش دهند.

    زمان ارزشمندترین منبعی است که در اختیار معلمان قرار دارد و نحوه استفاده از آن به توانایی ها و اقتدار آنان در مدیریت کلاس بر میگردد . برخی اوقات اتفاقات غیر منتظره موجب می شود که زمان زیادی را از دست بدهید ، مانند ملاقات ها ، زنگ تفریح و صحبت های کادر مدرسه ، حفظ زمان برای کارهای ضروری مانند تدریس مسئله ای است که معلمان باید به آن توجه کنند همچنین معلمان باید در مدیریت زمان خود نکاتی را رعایت کنند که در این مقاله  راهکار ها و شیوه هایی را  برای داشتن مدیریت زمان موثر در کلاس درس پیشنهاد داده می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها