همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • اثر بخشی برنامه آموزشی مبتنی بر هدف گذاری و انگیزش تحصیلی بر رضایت مندی تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه دوم نظری شهر ایلام

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/11/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/11/05
    • تعداد بازدید: 156
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    اثر بخشی برنامه آموزشی مبتنی بر هدف گذاری و انگیزش تحصیلی بر رضایت مندی تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه دوم نظری شهر ایلام

    هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت های هدفگذاری و انگیزش تحصیلی در افزایش رضایتمندی تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه نظری بود. روش: با روش پژوهشی شبه آزمایشی 48 نفر از دانش آموزان دختر مدارس متوسطه دوم نظری شهر ایلام به شیوهی نمونه گیری تصادفی خوشه ای مرحله ای انتخاب شدند و به طور تصادفی ساده در دو گروه آزمایشی و گواه قرار گرفتند. طرح پژوهش از نوع پیش آزمون -پس آزمون با گروه گواه بود. پس از انجام پیش آزمون، برنامه آموزش هدفگذاری و انگیزش تحصیلی طی 8 هفته، هر هفته 1 جلسه، به مدت 1.5  ساعت اجرا شد و در پایان پس آزمون اجرا شد. علاوه بر این یک بسته آموزشی در مورد هر متغیر تهیه و در اختیار گروه آزمایش قرار گرفت.

    ابزار پژوهش: برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه رضایت از تحصیل تهیه شده توسط شیخ الاسلامی و احمدی استفاده شد. این پرسشنامه دارای 30 گویه است که در یک طیف لیکرتی 5 درجه ای تدوین شده است. مؤلفه های رضایت از تحصیل عبارتند از رضایت از مدرسه، رضایت از رشته تحصیلی، رضایت از معلمان و نگرش به تحصیل.

    یافته ها: نتایج نشان داد که میزان رضایتمندی تحصیلی آزمودنی ها در پایان برنامه آموزشی افزایش یافت به عبارتی برنامه آموزشی بر همه مؤلفه های رضایت از تحصیل بجز رضایت از رشته تحصیلی اثر معنادار و مثبت داشت.  

    نتیجه گیری: آموزش مهارت های هدفگذاری و انگیزش تحصیلی می تواند بر رضایت از تحصیل دانش آموزان مؤثر باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها