• چگونه توانستیم با ایجاد فضای شاد و جذاب در فضای مجازی استرس دانش آموزان را کاهش دهیم و اعتماد به نفس را در آن ها تقویت کنیم؟

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/12/14
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/12/14
    • تعداد بازدید: 123
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستیم با ایجاد فضای شاد و جذاب در فضای مجازی استرس دانش آموزان را کاهش دهیم و اعتماد به نفس را در آن ها تقویت کنیم؟

    هر تغییر محیطی برای دانش آموزان می تواند استرس و نگرانی ایجاد کند. در ایام شیوع کرونایی تغییرات محیط آموزش ازمحیط واقعی به محیط مجازی و افزون برآن مشکلات فراوان شبکه ها اینترنت و سر منشأ استرس ونگرانی دانش آموزان و والدین و در نتیجه کاهش اعتماد به نفس آنها شده است. پس باید با شناخت ریشه درس ها و استرس ها وانتخاب راهکارهای جذاب و مناسب بر آنها غلبه کرد. اقدام پژوهی حاضر پس از شناسایی و مطالعات انجام شده با هدف کاهش استرس و تقویت اعتماد بنفس در دانش آموزان یک کلاس دبستان دخترانه امید ایران انجام شده است جامعه آماری پژوهش 38 نفر دانش آموزان پایه چهارم امید ایران بوده است. روش پژوهشی کیفی با رویکرد توصیفی، تحلیلی و شیوه ی گردآوری اطلاعات در این پژوهش، عملکرد دانش آموزان  مصاحبه با اولیا، همکاران و مشاهدات مستقیم و غیر مستقیم بوده که به صورت جدول وعکس تحلیل شده است. پس از اجرا راه حل ها با توجه به تحلیل مشاهدات و معایب های دانش آموزان استرس درآن ها به میزان چشم گیری کاهش واعتماد به نفس درآن ها تقویت شد. در این زمینه با روش های نوین یادگیری، مصاحبه با اولیا، مشورت با همکاران، ایجاد فضای شاد و جذاب وانعطاف پذیری بیشتر در برابرمشکلات آموزش مجازی توانستیم استرس را در دانش آموزان کاهش و اعتماد به نفس را در ان ها تقویت کنیم .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها