• بررسی مقایسه میزان استرس شغلی و اضطراب در کارکنان درمانی و اداری بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن اصفهان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/01
    • تعداد بازدید: 211
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی مقایسه میزان استرس شغلی و اضطراب در کارکنان درمانی و اداری بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن اصفهان

    استرس شغلی می تواند به عنوان پاسخ های فیزیکی و احساسی مضر تعریف شود و زمانی رخ می دهد که الزامات شغلی با توانایی ها، منابع یا نیازهای کارمندان مطابقت نداشته باشد و یا به عبارتی کنش متقابل بین شرایط کار و ویژگی های فردی شاغل، میزان بیش از حد خواسته های محیط کار و در نتیجه فشارهای مرتبط با آن است که فرد نتواند از عهده آن بر آید. عوامل استرس زای فراوان موجود در حرفه درمانی تاثیرات زیادی را در کارکنان آن به جای گذاشته است.

    مقایسه میزان استرس شغلی درکارکنان درمانی و اداری بیمارستان شهیدمطهری ذوب آهن اصفهان که نتایج حاصل از انجام آن در زمینه تهیه برنامه ریزی های جهت امر آموزش و پیشگیری از عوارض در بیمارستان و جامعه مورد استفاده قرار می گیرد. استرس های موجود در حرفه درمانی افت کیفی و کمی خدمات بهداشت و درمان را به دنبال دارد. لذا شناسایی میزان استرس پرستاران در محیط کار باعث انجام فعالیت هایی جهت کم کردن عوارض استرس از جمله کاهش کیفیت ارائه خدمات می گردد.

    نتایج این پژوهش نشان داد که اگر چه اختلاف معناداری بین دو گروه درمانی و اداری وجود ندارد اما هر دو گروه استرس متوسط قرار گرفته اند نتایج مطالعه نشان می دهد میزان اضطراب کارکنان درمانی به صورت معناداری بیشتر از کارکنان اداری می باشد. در نهایت با توجه به یافته های پژوهش به نظر می رسد متناسب سازی حجم کار را با استعدادها و توانایی های پرستار، مشخص کردن وظایف و مسئولیت های افراد به وضوح، امکان مشارکت در تصمیم گیری به پرستار در کار خود، بهبود ارتباطات، پیشرفت شغلی و تشویق و فراهم کردن امکان تبادلات اجتماعی از مهمترین عواملی می باشند که سبب کاهش استرس شغلی پرستاران و در نتیجه ارتقای کیفیت خدمات بیمارستان را به دنبال داشته باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها