• شناسایی و بررسی ریسک های داخلی و خارجی در اجرای پروژه صنعتی (مطالعه موردی: منطقه صنعتی معدنی سنگان خراسان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/11
    • تعداد بازدید: 161
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    شناسایی و بررسی ریسک های داخلی و خارجی در اجرای پروژه صنعتی (مطالعه موردی: منطقه صنعتی معدنی سنگان خراسان)

    یکی از حوزه های دانشی مدیریت پروژه، مدیریت ریسک است. می توان گفت به علت وجود سه هدف زمان، هزینه و محدوده، مدیریت ریسک از مهمترین حوزه های دانش مدیریت پروژه است. مدیریت ریسک یک فرایند سیستماتیک جهت برنامه ریزی، شناسایی، ساختاردهی، تجزیه و تحلیل، واکنش به ریسک های پروژه و کنترل و مدیریت آنها می باشد. امروزه سازمان ها برای کسب موفقیت بیشتر، سبقت از رقبا، افزایش سود و کاهش ضرر و خطرات احتمالی، نیازمند مدیریت ریسک پروژه می باشند.

    براساس مطالعه مقالات و کتب در این زمینه و اطلاعات جمع آوری شده بر مبنای استانداردهای مدیریت ریسک (بویژه pmbok ) و گام های تعریف شده و هدف از این تحقیق که شناسایی و بررسی ریسک های داخلی و خارجی در اجرای پروژه صنعتی فولاد سنگان خراسان می باشد، 25 ریسک شناسایی شده بر مبنای دو منشاء اصلی ریسک ها (ریسک های داخلی و ریسک های خارجی) در سه گروه ریسک های (شرایط فنی و محیطی کار، مالی و اقتصادی، مدیریتی و سازمانی) دسته بندی شده اند.

    پس از بررسی روایی و پایایی آن توسط خبرگان و کارشناسان شرکت، میزان تاثیر ریسک ها بر عملکرد پروژه های صنعتی شرکت و درصد احتمال وقوع ریسک های شناسایی شده و چگونگی تاثیر عوامل داخلی و خارجی بر یکدیگر در پروژه های صنعتی شرکت تولید فولاد سنگان، با کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و بر اساس نتایج بدست آمده ریسک های مربوط به گروه های اقتصادی و مالی، مدیریتی و سازمانی بیشترین تاثیر را بر عملکرد پروژه های صنعتی دارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها