• ساختاردهی نرم و عوامل موثر در موفقیت زنجیره تامین بشردوستانه با استفاده از روش dimatel

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/12
    • تعداد بازدید: 218
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    ساختاردهی نرم و عوامل موثر در موفقیت زنجیره تامین بشردوستانه با استفاده از روش dimatel

    همه ساله بلایا و حوادث پیش بینی نشده طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، طوفان و ...، تمامی جهان را درگیرخود می کند که موجب مرگ و آسیب و از بین رفتن اموال مردم می شود. در مقایل این حوادث طبیعی و گاهی انسان ساز، سازمان های بسیاری برای کمک رسانی به قربانیان فعالیت می کنند و این پاسخگویی و امداد باید درمدت زمان بسیار کمی انجام شود تا تلفات و خسارات کمتری را بر جا بگذارد. امروزه زنجیره تامین بشر دوستانه حوزه ای در حال پیشرفت است و در زمان های اخیر برجسته تر شده است.

    با توجه به نیاز روز افزون بشر به آماده سازی و امداد رسانی هر چه سریع تر عملیات بشر دوستانه در مواقع بروز یک فاجعه و پاسخ مناسب به آن، باعث پیچیده تر شدن این پدیده شده است. این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی، و هدف آن شناسایی و ساختاردهی عوامل موثر در موفقیت زنجیره تامین بشر دوستانه می باشد.

    ابتدا با مرور ادبیات پیشین، شاخص های کلیدی موفقیت در زنجیره تامین بشر دوستانه را بیان می کند و سپس به وسیله ی طراحی و توزیع پرسشنامه در بین مدیران و خبرگان بخش امداد و نجات، با استفاده از روش dematel به بررسی میزان تاثیر شاخص ها بر یکدیگر و انجام مقایسات زوجی بین و سپس ساختاردهی آن ها پرداخته شده است.

    یافته های پژوهش عبارت می شود از این که، تعیین اهداف استراتژیک برای لجستیک امدادرسانی اثرگذار ترین عامل، و مشارکت و سازگاری اجزای زنجیره تامین بشردوستانه، اثرپذیرترین عامل می باشد. و مدیران برای بهبود زنجیره تامین بشردوستانه سازمان های خود باید عوامل اثر گذار به دست آمده را تقویت کنند و روی آن ها سرمایه گذاری کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها