• چارچوب طراحی جامع برای ساخت ساختمان های مسکونی انرژی صفر در اقلیم گرم وخشک (مطالعه موردی شهر شیراز)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/18
    • تعداد بازدید: 202
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چارچوب طراحی جامع برای ساخت ساختمان های مسکونی انرژی صفر در اقلیم گرم وخشک (مطالعه موردی شهر شیراز)

    با توجه به این که امروزه انرژی صفر(nzeb) به یک هدف عملکردی نوظهور برای ساختمان های مسکونی پایدار به حساب می آیند. مسئله اصلی این خواهد بود که چگونه می توان از طریق طراحی ساختمان های جدید یا بازسازی ساختمان های موجود، این هدف را تحقق بخشید. مرحله اول بهینه سازی میزان استفاده از سرمایش و گرمایش طبیعی و نور روز و مرحله دوم بهینه سازی انرژی است.

    این رویکرد به طراحی ساختمان های مسکونی انرژی صفر در یک استان گرم و خشک، ایران اعمال می گردد. در این راستا پتانسیل ساخت ساختمان انرژی صفر مسکونی در یک استان گرم و خشک در کشور ایران با یک نوع ساختمان مسکونی پنج طبقه ارزیابی شده است. در این مقاله تجزیه و تحلیل مصرف سالانه انرژی با استفاده از نرم افزار designbuilder  انجام گردیده و استراتژی های غیرفعال و روش های فعال استفاده از سیستم های فتوولتائیک تا ظرفیت مورد نیاز یک سیستم انرژی تجدید پذیر محاسبه می گردد.

    روش تحقیق به صورت میدانی و کتابخانه ای با توجه به تحلیل نرم افزاری می باشد در این مقاله سعی شده تا یک راه حل طراحی جامع برای ساختمان های مسکونی انرژی خالص صفر (nzeb) معرفی گردد. در نتیجه می توان اذعان داشت اگرچه دستیابی به انرژی خالص صفر برای ساختمان های آپارتمانی بسیار دشوار است اما امکان پذیر می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها