• طراحی سرای کرامت مهد نگهداری و مراقبت از سالمندان با رویکرد پایداری اجتماعی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/18
    • تعداد بازدید: 260
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    طراحی سرای کرامت مهد نگهداری و مراقبت از سالمندان با رویکرد پایداری اجتماعی

    سالمندی از پدیده های مطرح سال های اخیر در عرصه بهداشت و سلامت جهان می باشد. بررسی های انجام شده در زمینه سالمندی و همچنین آمار و ارقام اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی و سایر مراجع ذی صلاح، حکایت از سرعت پیشرفت روند سالمندی و افزایش تعداد و شمار سالمندان در جهان دارد.

    چنانچه جمعیت بالای 60 سال جهان در سال 1970 بالغ بر 291 میلیون نفر بوده است که تقریبا معادل 8 درصد کل جمعیت جهان بوده و در سال 2000 میلادی حدود 600 میلیون نفر بوده، پیش بینی می شود در سال 2020 میلادی، جمعیت بالای 60 سال جهان به بیش از هزار میلیون یا یک میلیارد برسد. دگرگونی و تحولات اجتماعی – اقتصادی و تکنولوژیک و پیشرفت های علمی موجبات رشد سریع سالمندی و نهایتا دگرگونی ارزش ها و سنت های دیرین و جایگزینی ارزش های جدید را باعث گردیده است.

    این تحولات، تغییرات کیفی روابط بین افراد و خانواده ها را به گونه ای فزاینده بیشتر کرده است، که پیامد این تغییرات ایجاد مشکل در مراقبت و نگه داری و تامین سالمندان و مایحتاج آن ها در فضا و محیط خانواده است. با توجه به افزایش جمعیت سالمندان و افزایش مشکلات سالمندی در نتیجه دگرگونی های اقتصادی-اجتماعی نیازمند توجه بیشتری به مسئله سالمندی می باشیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها