• رفع مشکل کندنویسی و گوشه گیری دانش آموز پایه پنجم دبستان شهید بهاء الدین عراقی استان کرمانشاه

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/04
    • تعداد بازدید: 213
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    رفع مشکل کندنویسی و گوشه گیری دانش آموز پایه پنجم دبستان شهید بهاء الدین عراقی استان کرمانشاه

    در سال تحصیلی 95-96 در اوایل سال تحصیلی یکی از دانش‌آموزان با جسه‌ریز، چرت زدن‌های مکرر، دوری کردن دیگر دانش‌آموزان از او بدلیل ظاهر نامناسب و مسخره کردنش، نوشتن املاء در حد فقط چند کلمه توجه‌ام را به خودش جلب کرد و سعی برای جمع آوری اطلاعات بیشتر و پیدا کردن علت مشکل او کردم. با مصاحبه با معلم سال گذشته و والدینش پی به مشکل گوشه‌گیری و کند نویسی او بردم، در طول ترم اول اطلاعات زیادی را از طریق مشاهده، مصاحبه و بررسی پرونده‌اش به دست آوردم.

    با مشورت گرفتن از از مشاور و مدیر مدرسه و مطالعه مطالبی در مورد گوشه‌گیری و کند نویسی راه‌حل های زیادی را برای رفع این مشکلات پیدا کردم، آن ها را دسته بندی کرده و بهترین و مناسب ترین آن ها را انتخاب نمودم، سعی برآن بود راه‌حل‌ها قابل اجرا و موثر باشند. اهم آن ها شامل روش هایی برای درمان کندنویسی مانند هوانویسی و فشردن پاکن آجری، جارودستی و پاک کردن حبوبات بود. به موازات درمان کندنویسی از راه‌حل هایی هم برای درمان گوشه گیری استفاده کردم و از مادرش درخواست همکاری نمودم.

    در ابتدای ترم دوم شروع به اقدامات برنامه‌ریزی شده کردم، با استفاده از روش های متنوع املاء کلاس را به محیطی جذاب برای دانش‌آموزان تبدیل کردم، دانش‌آموزان را گروه بندی و مشارکت گروهی را مهمترین اصل برایشان قرار دادم. مشاوره با همکاران و استفاده از تجربیات و پیشنهادات آنان باعث شد که از گروهی که او درآن قرار داشت درخواست همکاری کنم و انگیزه لازم را برای همکاری آن ها با تشویق و دادن امتیاز فراهم ساختم. با روش‌های نوین تدریس املا، گروه بندی دانش‌آموزان، همکاری مادرش و نظرات همکارانم توانستیم به مشکلات غلبه کنیم و مشکل کند نویسی و گوشه‌گیری او را تا حد زیادی بهبود ببخشم که باعث شد از لحاظ درسی و روابط اجتماعی نیز پیشرفت چشم گیری داشته باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها