• چالش های آموزشی درعصر کرونا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/09
    • تعداد بازدید: 158
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چالش های آموزشی درعصر کرونا

    شیوع ویروس کرونا تمام بخش های جوامع را تحت تأثیر قرار داده است. نظام تعلیم وتربیت کشور نیز از نهادهایی است که از بحران شیوع کرونا در امان نمانده است. با تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزشی در پی شیوع بیماری کرونا در ایران از اوایل اسفندماه سال گذشته، آموزش های مجازی اهمیت دوچندانی در سراسر جهان پیدا کرده و وارد عرصه آموزش های رسمی مدارس و دانشگاه ها و جایگزین تدریس و تحصیل دانشگاهی شده است شیوع ویروس کرونا در ایران و متعاقب آن تعطیلی مدارس و نهادهای آموزشی، علیرغم این که چالش های جدی را برای نظام آموزشی کشورمان ایجاد کرده، می تواند حامل فرصت های ارزشمندی نیز باشد.

    فرصت هایی که قادرند فرآیند آموزش ویادگیری در ایران را وارد مرحله جدیدی کرده و چندین قدم به پیش برانند. می توان تهدیدات ناشی از این بیماری را هم به فرصت طلایی برای یادگیری و پیشرفت بربستر آموزش مجازی تبدیل کرد. در مجموع بررسی های انجام شده می توان گفت که آموزش مجازی در ایران به دلیل آن که تا قبل از بحران کرونا به صورت جدی دنبال نشده بود و زیرساخت های آن نیز فراهم نبود، در طراحی و اجرا با چالش های اساسی روبه رو شده است.

    در این وضعیت به نظر می‌رسد که خط‌مشی‌گذاری و شناسایی مشکلات و چالش های نظام تعلیم وتربیت کشور در دوران شیوع کرونا وپسا کرونا لازم وضروری است. بدین منظور پژوهش حاضر با هدف شناسایی چالش های آموزش مجازی در دوران کرونا وپسا کرونا انجام گرفته است روش و ابزار گردآوری اطلاعات، کتابخانه ای وبا بهره گیری از مقالات و سایت های معتبر مرتبط با موضوع تحقیق است. دراین پژوهش پس از بررسی مجموعه کتاب ها، مجلات و مبانی نظری موجود، به بررسی اهمیت آموزش مجازی در دوران کرونا پرداخته شده و همچنین فرصت، تهدیدها و چالش های آموزش مجازی مورد بحث قرارگرفته و درپایان نیز چندین راهکار برای حل چالش ها ارائه شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها