• بررسی تاثیر رفتار والدین بر تربیت دینی دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم ابتدایی شهرستان زاهدان در سال تحصیلی 1400-1399

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/11
    • تعداد بازدید: 167
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی تاثیر رفتار والدین بر تربیت دینی دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم ابتدایی شهرستان زاهدان در سال تحصیلی 1400-1399

    خانواده اساسی ترین نهاد برای پرورش فرزندان است. محیط خانواده هم از جهت اولویت زمانی و مکانی و هم اولویت کیفیت تاثیر،  مهمترین محیطی است که می تواند بستر مناسبی را برای بروز استعدادهای مادی و معنوی فرزندان فراهم کند. خانواده به‌ویژه والدین به دلیل نخستین مربی بودن و ارتباط مستمر و زیاد با فرزندان، بیشتر تأثیر را بر ابعاد مختلف تربیتی کودکان دارند.

    به این دلیل در آموزه‌های دینی بیشترین توجه به نقش تربیتی والدین معطوف شده است. هدف این پژوهش آن است که به بیان عوامل تاثیر گذار درخانواده که برتربیت دینی فرزندان نقش دارد می پردازد. نوع روش های تربیتی مورد بررسی  شامل روش های تربیتی مقتدرانه، سهل گیرانه و مستبدانه می باشد در واقع این پژوهش ضمن واکاوی رفتارهای دینی والدین در تربیت دینی بر میزان شناخت و آگاهی والدین از مسائل دینی و داشتن روش های صحیح تربیتی و وجود فضای گرم و صمیمی خانواده در رشد فرزندان تاکید می ورزد.

    مطالعه حاضر در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد، و برای بدست آوردن اطلاعات مربوط به آزمون شوندگان از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. روش نمونه‌گیری از نوع طبقه ای تصادفی می باشد و جامعه ی آماری این پژوهش کلیه والدین دانش آموزان و دانش آموزان سال پنجم و ششم مقطع ابتدایی دختر شهرستان زاهدان در سال تحصیلی، 1399-1400 می باشد. با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه به دست آمده برابر 242 نمونه می باشد. نتایج یافته ها نشان می دهد، والدین می توانند زمینه مناسبی را برای بروز استعدادهای مادی و معنوی فرزندان فراهم کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها