• بررسی تاثیر آموزش مهارت ابراز وجود مبتنی بر رویکرد نمایش درمانی(سایکو درام) بر افزایش احقاق جنسی زنان خانه دارمراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اراک

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/25
    • تعداد بازدید: 131
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی تاثیر آموزش مهارت ابراز وجود مبتنی بر رویکرد نمایش درمانی(سایکو درام) بر افزایش احقاق جنسی زنان خانه دارمراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اراک

    هدف:ابراز وجود به عنوان یک مهارت اساسی زندگی در جهت احقاق حقوق فردی و اجتماعی انسان ها به شمار می رود لذا هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیرآموزش مهارت ابراز جود مبتنی بر رویکرد نمایش درمانی(سایکو درام) بر احقاق جنسی زنان خانه دار شهر اراک بود. روش: روش پژوهش در این تحقیق آزمایشی بود که درآن از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش استفاده شد.

    جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه زنان خانه دار شهر اراک با حداقل 5 و حداکثر 10 سال سابقه تاهل بودند. گروه نمونه شامل 30 نفر از اعضای جامعه که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده بودند و به صورت تصادفی در دو 15 نفری کنترل و آزمایش جایگزین شدند. ابزار های به کار گرفته شده در این پژوهش شامل پرسشنامه احقاق جنسی هالبرت بود.

    10 جلسه آموزشی مهارت ابراز وجود با روش نمایش درمانی روی گروه آزمایش اجرا شد. روش آماری استفاده شده در این تحقیق تحلیل کوواریانس بود. یافته ها: نتایج به دست آمده از تحلیل میانگین ها نشان داد که میانگین پیش آزمون گروه آزمایش(700 / 52) نسبت به گروه کنترل (05 / 55) کمتر بود و بعد از انجام مداخلات آموزشی، میانگین پس آزمون گروه آزمایش (250 / 68) از میانگین گروه کنترل(200 / 55) بیشتر شده است. نتیجه: آموزش مهارت ابراز وجود با روش نمایش درمانی توانست در سطح معنی داری (α=0.05) باعث افزایش احقاق جنسی زنان خانه دار شهر اراک شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها