• گسترش فضای سبز و راهکارهای توسعه آن درمدیریت شهری تهران

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/22
    • تعداد بازدید: 131
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    گسترش فضای سبز و راهکارهای توسعه آن درمدیریت شهری تهران

    امروزه گسترش فضای سبز و توسعه باغات برای حفظ سلامتی شهروندان از اهمیت بسزائی برخوردار است و ضرورت اجرای آن در حواشی شهرهای بزرگ یک امر اجتناب ناپذیر به شمار می رود. اهمیت و تأثیر درختان در حیات شهرها و پایداری آنها انکار ناپذیر است. تا سال 1345 سیاست تفکیک و تعیین نوع استفاده از زمین در اختیار شخص مالک بود.

    شهرداری ها نیز در موقع احداث ساختمان توسط مالک نقشه مورد نظر او را تصویب و پروانه ساختمانی را صادر می نمودند. در سال 1345 ضمن الحاق مواد 99 و 101 قانون شهرداری ها، به شهرداری اجازه داده شد تا نحوه استفاده از زمین را تعیین و در تفکیک اراضی داخل محدوده شهر دخالت نماید؛ که متعاقب آن قوانین متعددی در مورد تفکیک اراضی در داخل محدوده شهری به تصویب رسید.

    در این بین افزایش جمعیت و توسعه محدوده شهرها و وجود منافع سرشار در زمینه ساخت و ساز موجب گردید تا سودجویان از هر فرصتی برای تفکیک و تخریب فضای سبز و باغ های واقع در محدوده قانونی و حریم شهرها استفاده نمایند. مراجع قانون گذاری نیز با وضع مقررات خاص به رویارویی با این روند پرداختند.

    بررسی اجمالی قوانین مربوط به حفظ و گسترش فضای سبز و حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و سیر اصلاحات انجام گرفته، نشان می دهد قانون گذار در این خصوص تکالیفی را برای سازمان های دولتی و غیر دولتی خصوصاً شهرداری ها تعیین نموده که مکلف و موظف به رعایت آن هستند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها