• نقض حقوق شهروندی و تأثیر آن بر سلامت شهروندان در مدیریت شهری

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/22
    • تعداد بازدید: 197
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    نقض حقوق شهروندی و تأثیر آن بر سلامت شهروندان در مدیریت شهری

    آنگاه که سخن از دموکراسی، جامعه درونی، توسعه، مشارکت و انواع آن به میان می آید بحث شهروندی نیز پیش کشیده می شود. شهروند به عنوان اتم جامعه بخصوص در اندیشه مدرن بحث محوری پیدا می کند. شهروندی و جامعه مدنی دو مفهومی است که همواره با یکدیگر همراه بوده اند و در واقع مهمترین ویژگی جامعه مدرن، پیوستگی تفکیک ناپذیر آئین شهروندی و مشارکتهای مدنی به منظور رشد حیات مدنی به سمت تکوین جامعه مدنی است.

    در واقع شهروند قهرمان اصلی جامعه مدنی است و در این جامعه تصمیمگیری ها از طریق فرایندهای جمعی و مشارکت فعالانه شهروندان در شرایطی آزاد و برابر صورت می گیرد. در اندیشه مدرن مؤلفه هایی همچون تکالیف، وفاداری، مسئولیت، هویت و آموزش. نقش و مفهوم شهروندی را تبیین می نمایند و بیش از هر چیز به نزدیکی شهروندی و جامعه مدنی تأکید دارند.

    اما چگونه می توان از مسئولیت ها، تکالیف و حقوق شهروند سخن به میان آورد بدون آن که تلاشی هرچند اندک در تبیین مفهوم شهروندی صورت گیرد؟ از اینرو ضرورت دارد که در ابتدا به تاریخچه حقوق شهروندی و مفهوم شهروند پرداخته شود و سپس حقوق شهروندی و تکلیف ناشی از آن و آثار نقض این حقوق بر سلامت اجتماع و راهکارهای جلوگیری از نقض این حقوق مورد بررسی قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها