• بررسی تاثیرات کووید 19 بر روند توسعه پایدار

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/22
    • تعداد بازدید: 156
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی تاثیرات کووید 19 بر روند توسعه پایدار

    این روزها نیاز به تحقق اهداف توسعه پایدار بیش از پیش احساس می شود چرا که اصول اساسی آن مشتمل بر افزایش مشارکت اجتماعی، تسهیل دسترسی جهانی به خدمات عمومی و برقراری اتحاد در سراسر دنیا از مؤلفه های بسیار کارآمد برای مهار شیوع بیماری کووید - 19 نیز بشمار می رود.

    چرا که اهداف توسعه پایدار می تواند به غلبه بر بحران اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کمک کند و جهان را در مسیری سبز پیش ببرد. توسعه پایدار توسعه ای است که نیازهای حال را برآورده کند، در حالی که از سیستم زند گی کره زمین نیز محافظت می کند، زیرا رفاه نسل حاضر و نسل آینده وابسته به سیستم حیات زمین است. در پژوهش حاضر از نوع مطالعات مروری و با هدف بررسی تاثیرات کوید 19 بر روند توسعه پایدار طرح ریزی شده است.

    در این بررسی تعداد 23 مقاله معتبر داخلی و خارجی که حد فاصل سال 2020 تا 2021 در بیش از 20 نشریه منتشر یافته است بررسی و پس از شناسایی موضوعات اصلی محورهای بحث از طریق روش طوفان فکری استخراج گردیده است. یافته ها بیانگر آن است که با وقوع پاندمی کرونا در سطح دنیا، اثرات مثبت و منفی زیادی بر توسعه پایدار وارد آمده است. بیشترین نرخ اثرات منفی معطوف به مسائل مالی، اقتصادی، زنجیره تامین و دسترسی بوده است.

    در حالی که تاثیرات مثبت این بیماری معطوف به این موضوع است که مردم و سران کشورها بینش جدیدی نسبت به زند گی به دست آوردند؛ منابع طبیعی که از ارکان توسعه پایدار می باشد برای مدتی با کاهش بهره برداری روبرو شد و امید است که این روند حفظ شود و در نهایت سیستم های الکترونیکی نسبت به همنوعان خود که با سوخت های فسیلی کار می کنند بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها