• توسعه و تسهیل هوش مصنوعی قابل اعتماد با استفاده ازحسابرسی مبتنی بر اخلاق

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/23
    • تعداد بازدید: 134
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    توسعه و تسهیل هوش مصنوعی قابل اعتماد با استفاده ازحسابرسی مبتنی بر اخلاق

    در دو دهه اخیرعلاقه فزاینده ای در استفاده از کامپیوتر برای ورود هوش مصنوعی در پیاده سازی کاربردی علوم مختلف وجود داشته است. هوش مصنوعی فعالیت ایجاد توانایی در ماشین هایی چون کامپیوتر جهت به نمایش گذاردن رفتار هوشمندانه است که در انسان ها مشاهده می شود.

    مجموعه ی تحولات اخیر در زمینه حسابرسی همانند مکانیزمی امیدوار کننده برای پر کردن شکاف بین اصول و اقدام در اخلاق هوش مصنوعی عمل می کنند با توجه به بحث های مداوم در مورد حسابرسی مبتنی بر اخلاق، سه دیدگاه مهم را ارائه می دهیم. ابتدا، استدلال می کنیم که حسابرسی مبتنی بر اخلاق می تواند کیفیت تصمیم گیری را بهبود بخشد، رضایت کاربر را افزایش دهد، پتانسیل رشد را تقویت کند، قانون گذاری را فعال کند و رنج انسان را کاهش دهد.

    دوم، ما برترین رویکرد های جاری را برای پشتیبانی از طراحی و اجرای حسابرسی مبتنی بر اخلا ق برجسته می کنیم: حسابرسی مبتنی بر اخلاق برای کاربردی و کارآمد بودن، باید به صورت یک روند مستمر و سازنده انجام شود، از منظر سیستم به همسویی اخلاقی نزدیک شود و با انگیزه ها و سیاست های عمومی از نظر رفتارهای مطلوب اخلاقی همسو باشد.

    سوم، محدودیت های مرتبط با حسابرسی مبتنی بر اخلاق را شناسایی و در مورد آن بحث می کنیم. تنها با شناخت و در نظر گرفتن این محدودیت ها، حسابرسی مبتنی بر اخلاق می تواند همسویی اخلاقی هوش مصنوعی را تسهیل کند، به طوری که جامعه را قادر می سازد از مزایای اقتصادی و اجتماعی کامل اتوماسیون بهره مند شوند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها