• بررسی ماهیت عرصه نوظهور گردشگری دیجیتال

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/23
    • تعداد بازدید: 252
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی ماهیت عرصه نوظهور گردشگری دیجیتال

    گردشگری مجازی در دو دهه اخیر هدف و چشم انداز بسیاری از کشورها بوده است و باتوجه به دیجیتال شدن دنیای کنونی، اهمیت آن دوچندان شده است. در کنار مبحث توجه برانگیز اشتغال زایی گردشگری مجازی، این پروسه نیازمند ایجاد زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی نیز هست.

    همچنین می دانیم که سرعت صدور ارزش های فرهنگی در گردشگری الکترونیک در حال حاضر بسیار بهبود یافته است. از طرف دیگر، باید متوجه باشیم که گردشگری الکترونیک به بهبود وضعیت محیط زیست کشور نیز می تواند کمک شایانی کند. بهبود وضعیت محیط زیست در کشور از طرق مختلف صورت می گیرد؛ برای مثال، میزان استفاده از کاغذ به روش گردشگری مجازی کاهش می یابد و از سوی دیگر افراد با مکان های گردشگری طبیعی آشنا می شوند و به بهبود و توسعه آنها کمک می کنند؛ مثل تالاب ها یا دریاچه هایی که تاکنون به علت نداشتن اطلاعات کافی درباره آنها، توسعه نیافته است.

    این صنعت فقط به سایت ها و اپ ها محدود نمی شود. به همین سبب، باتوجه به رشد و توسعه فعالیت های الکترونیکی و اینترنتی در کشور، به خصوص درمیان جوانان و نوجوانان، می توان کارکرد و فعالیت تورها و آژانس های گردشگری را به سمت وسوی دیجیتالی کردن پیش برد و کارهایی را که به صورت چندواسطه ای و زمانبر و تشریفاتی انجام می گرفت، به فعالیت های چنددقیقه ای تبدیل کرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها