• قابلیت سنجی تعمیم و به روزرسانی تفکرات معماری ویتروویوس بمنظور تاثیر بر مفاهیم معماری زمینه گرا، تاریخ گرا، بوم گرا، و کمینه گرا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/01
    • تعداد بازدید: 125
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    قابلیت سنجی تعمیم و به روزرسانی تفکرات معماری ویتروویوس بمنظور تاثیر بر مفاهیم معماری زمینه گرا، تاریخ گرا، بوم گرا، و کمینه گرا

    در رساله ی ویتروویوس مفاهیم زیادی قابل دریافت است که در معماری معاصر مورد استفاده قرار گرفته اند، گویی برخی زمینه های معماری نوین، ریشه در نظریات وی در رساله ی ده کتاب دارند.

    سبک های معماری زمینه گرا، تاریخ گرا، بوم گرا و کمینه گرا با توجه به ارتباطی که با تاریخ، اقلیم و فناوری دارند، بصورت متعدد در چندین مبحث کتاب در باب معماری یاد شده اند. تأکید ویتروویوس بر لزوم الهام از طبیعت، احترام به خاستگاه و تاریخ، اشاره به فواید بهره گیری از مصالح بوم آورد و تکیه بر دانش، موجب می شود اندیشه های معماری اش به گرایش های مذکور پیوند یابد.

    براین اساس در این نوشتار با بررسی دیدگاه ویتروویوس و مطالعه شیوه های معماری زمینه گرا، تاریخ گرا، بوم گرا و کمینه گرا، سعی شده تا جایگاه اندیشه های وی در مفاهیم گرایش های معماری مذکور تحلیل گردد. در این مقاله از شیوه ی تحقیقی توصیفی تحلیلی بهره گرفته شده که با استفاده از منابع کتابخانه ای موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اهواز و سایت های اینترنتی جهاد دانشگاهی، سیویلیکا و نشریه های مرتبط با موضوع انجام شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها