• اولویت بندی عوامل موثر بر نسل سوم هزینه یابی بر مبنای فعالیت عملگرا مطالعه موردی(بیمارستان علوم پزشکی یاسوج)

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/05
    • تعداد بازدید: 203
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    اولویت بندی عوامل موثر بر نسل سوم هزینه یابی بر مبنای فعالیت عملگرا مطالعه موردی(بیمارستان علوم پزشکی یاسوج)

    از آنجا که هزینه یابی بر مبنای فعالیت می تواند اطلاعات صحیح تری در خصوص هزینه های محصول ارائه دهد، طی سالهای اخیر توجه زیادی را بخود جلب کرده است. از دیدگاه حسابداری صنعتی، هزینه یابی بر مبنای فعالیت را می توان بسط تکامل یافته ای از روش تخصیص و مرحله ای هزینه تلقی کرد که شالوده سیستم های نوین حسابداری صنعتی است.

    هدف از انجام این پژوهش، مطالعه اولویت بندی عوامل موثر بر نسل سوم هزینه یابی بر مبنای فعالیت عمگرا در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می باشد. روش این پژوهش، بر مبنای هدف، از نوع کاربردی و به لحاظ استراتژی اجرا، توصیفی تحلیلی و از بعد بررسی رابطه بین متغیرها از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر متخصصان و کارشناسان مالی شاغل در (مطالعه موردی : بیمارستان علوم پزشکی یاسوج) نظر گرفته شده است.

    این پژوهش حاضر از نظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی و از نظر گردآوری داده ها، جزء تحقیقات توصیفی –پیمایشی می باشد. در این پژوهش، برای تبیین و تکمیل مبانی نظری و پیشینه تحقیق از روش کتابخانه ای استفاده شده است اطلاعات مورد نیاز به منظور تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری از طریق روش میدانی و با استفاده از پرسشنامه مقایسه زوجی گردآوری شده اند. رایج ترین تکنیک ساختمند برای جمع آوری داده ها پرسشنامه است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها